Record Details

Діагностика готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/730654/
https://sci-conf.com.ua/x-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-innovations-and-prospects-of-world-science-25-27-maya-2022-goda-vankuver-kanada-arhiv/
 
Title Діагностика готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі
Diagnosis of readiness of older preschool children to study at school
 
Creator Піроженко, Тамара Олександрівна
Карабаєва, Ірина Іванівна
Соловйова, Людмила Іванівна
Хартман, Олена Юріївна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
 
Description Представлена розроблена діагностика готовності дитини до шкільного навчання: «Чарівні перетворення», яка базується на поєднанні педагогічних і психологічних методів дослідження, побудованих на взаємодії дорослого з дитиною з врахуванням досягнень провідної для дошкільного віку ігрової діяльності.
Відмічено, що основним критерієм обрано усталений прояв показників інтелектуальної, мотиваційної, емоційно-вольової зрілості дитини, що відбивається у величині статистично узагальнених і усереднених значень.
Комплексний абрис актуального стану готовності дитини до систематичного навчання в умовах сучасних змін в системі початкової освіти здійснюється на основі визначення суми загальної кількості балів. Показано, як на основі кількісної визначається її якісна характеристика.
The diagnostic tasks were created. The “Magic Transformations" is a set of diagnostic testing actions for studying the child's readiness for school. This method combines pedagogical and psychological methods of examination. It is based on the process of interaction between an adult and a child.
The authors note that the main criterion of the current state of readiness of the child to study in primary school is the established manifestation of indicators of intellectual, motivational, emotional, and volitional maturity of the child, which is reflected in the statistically generalized and average values.
The obtained quantitative data will be considered as a reference point for the first approximation to predict the success of the child's future learning activities.
 
Publisher Perfect Publishing
 
Date 2022
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/730654/1/%D0%9C-%D0%BB%D0%B8%20%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%84.%2C%20%D0%92%D0%B0%D0%BD%D0%BA%D1%83%D0%B2%D0%B5%D1%80%2C%20%D0%9A%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%B4%D0%B0%2C%202022.pdf
- Піроженко, Тамара Олександрівна (orcid.org/0000-0001-9822-4819 <http://orcid.org/0000-0001-9822-4819>), Карабаєва, Ірина Іванівна (orcid.org/0000-0003-4286-2103 <http://orcid.org/0000-0003-4286-2103>), Соловйова, Людмила Іванівна (orcid.org/0000-0003-3584-9779 <http://orcid.org/0000-0003-3584-9779>) and Хартман, Олена Юріївна (orcid.org/0000-0002-3380-4836 <http://orcid.org/0000-0002-3380-4836>) (2022) Diagnosis of readiness of older preschool children to study at school In: The 10th International scientific and practical conference “Innovations and prospects of world science” (May 25-27, 2022) Perfect Publishing, с. Vancouver, Canada, pp. 625-633. ISBN 978-1-4879-3794-2