Record Details

Смисложиттєві цінності сучасних підлітків в умовах євроінтеграційного поступу України

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/732092/
 
Title Смисложиттєві цінності сучасних підлітків в умовах євроінтеграційного поступу України
Meaningful life values of modern teenagers in the conditions of progress of European integration of Ukraine
 
Creator Журба, Катерина Олександрівна
Бех, І.Д.
Докукіна, О.М.
Федоренко, С.В.
Шкільна, Ірина Миколаївна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Монографія присвячена теоретичним і методичним засадам виховання смисложиттєвих цінностей сучасних підлітків в умовах євроінтеграційного поступу України. На основі аналізу наукової літератури осмислено поняття «смисл», «смисл життя», «смисложиттєві цінності» розкрито базові смисложиттєві цінності, психологічні механізми виховання смисложиттєвих цінностей у дітей підліткового віку. Визначено концептуальні засади виховання смисложиттєвих цінностей підлітків в сучасних умовах. Схарактеризовано критерії, показники та рівні вихованості смисложиттєвих цінностей підлітків. Обгрунтовано структурно-функціональну модель та педагогічні умови виховання смисложиттєвих цінностей сучасних підлітків в умовах євроінтеграційного поступу України.
Для науковців, викладачів, студентів закладів вищої педагогічної освіти, педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти.
The monograph is devoted to the theoretical and methodical principles of education of meaningful life values ​​of modern teenagers in the conditions of Ukraine's European integration progress. On the basis of the analysis of the scientific literature, the concepts of "meaning", "meaning of life", "meaningful life values" were elaborated, basic meaningful life values, psychological mechanisms of education of meaningful life values ​​in adolescent children were revealed. The conceptual principles of education of meaningful life values ​​of teenagers in modern conditions are determined. The criteria, indicators and levels of education of meaningful life values ​​of teenagers are characterized. The structural-functional model and pedagogical conditions for the education of meaningful values ​​of modern teenagers in the conditions of the progress of European integration of Ukraine are substantiated.
For scientists, teachers, students of institutions of higher pedagogical education, pedagogical workers of institutions of general secondary education.
 
Publisher Імекс-ЛТД
 
Contributor Журба, Катерина Олександрівна
 
Date 2022
 
Type Monograph
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/732092/1/%D0%96%D1%83%D1%80%D0%B1%D0%B0_%D0%9A.%D0%9E._%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F_2022_.pdf
- Журба, Катерина Олександрівна (orcid.org/0000-0002-3854-4033 <http://orcid.org/0000-0002-3854-4033>), Бех, І.Д. (orcid.org/0000-0002-4763-1673 <http://orcid.org/0000-0002-4763-1673>), Докукіна, О.М. (orcid.org/0000-0002-5773-2224 <http://orcid.org/0000-0002-5773-2224>), Федоренко, С.В. (orcid.org/0000-0001-8517-9975 <http://orcid.org/0000-0001-8517-9975>) and Шкільна, Ірина Миколаївна (orcid.org/0000-0001-9456-8278 <http://orcid.org/0000-0001-9456-8278>) (2022) Meaningful life values of modern teenagers in the conditions of progress of European integration of Ukraine Project Report. Імекс-ЛТД, м. Кропивницький, Україна.