Record Details

Технології білінгвального навчання глухих та слабкочуючих: навчально-методичний посібник

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/732057/
 
Title Технології білінгвального навчання глухих та слабкочуючих: навчально-методичний посібник
Technologies of bilingual education deaf and hard of hearing: educational and methodological manual
 
Creator Адамюк, Н.Б.
Дробот, О.А.
Замша, А.В.
 
Subject 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
81 Linguistics and languages
 
Description У посібнику представлено системний опис білінгвального (жестово-словесного) підходу до навчання здобувачів освіти з порушеннями слуху. Запропоновано періодизацію генезису ідей білінгвального підходу в сурдопедагогіці. Представлено результати порівняльного аналізу монолінгвального та білінгвального підходів до організації освітнього середовища осіб із порушеннями слуху.
Обґрунтовано розмежування термінів «бімодальний білінгвізм», «жестовий білінгвізм», «мономодальний білінгвізм» і т.ін.
Описано особливості проєктування бімодально-білінгвального освітнього середовища як найбільш доступного для здобувачів освіти з порушеннями слуху. Представлено класифікацію білінгвальних технологій двох груп – комунікативно-адаптуальних і бімодально-білінгвальних. Охарактеризовано завдання та специфіку реалізації навчальної та корекційно-розвиткової роботи для кожної з цих технологій залежно від типу комунікативних потреб, актуального і потенційного рівня сформованості комунікативної компетентності здобувачів із порушеннями слуху.
Упровадження в практичну діяльність технологій білінгвального навчання, що запропоновано в посібнику, сприятиме підвищенню ефективності освітнього процесу глухих та напівглухих здобувачів освіти через врахування специфіки їхніх комунікативних потреб.
Посібник адресовано педагогічним працівникам закладів, в яких здобувають освіту глухі та напівглухі особи, викладачам закладів вищої освіти педагогічного профілю, вченим у галузі спеціальної освіти, а також усім, кого цікавить питання жестово-словесного навчання глухих та напівглухих здобувачів освіти.
The manual presents a systematic description of the bilingual (gestural-verbal) approach to education students with hearing impairments. The periodization of the genesis of the ideas of the bilingual approach is proposed in deaf pedagogy. The results of a comparative analysis of monolingual and bilingual approaches to the organization of the educational environment of persons with hearing impairments are presented.
The distinction between the terms "bimodal bilingualism", "gestural bilingualism", "monomodal bilingualism", etc. is substantiated.
The features of designing a bimodal-bilingual educational environment are described as the most accessible to students with hearing impairments.
The task is characterized and the specifics of the implementation of educational and corrective and developmental work for each of these technologies depending on type of communicative needs, actual and potential level of formation of communicative competence of applicants with hearing impairments.Implementation of the technologies of bilingual education proposed in manual, will contribute to increasing the efficiency of the educational process of deaf and semi-deaf learners education by taking into account the specifics of their communicative needs
The manual is addressed to teaching staff of institutions where the deaf and semi-deaf receive their education individuals, teachers of higher education institutions of pedagogical profile, scientists in the field of special education, as well as to everyone who is interested in the issue of gestural and verbal training of deaf and semi-deaf students.
 
Publisher Імекс-ЛТД
 
Date 2021
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/732057/1/9%20%D0%A2%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97%20%D0%B1%D1%96%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%B3%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf
Адамюк, Н.Б. (orcid.org/0000-0002-4927-6257 <http://orcid.org/0000-0002-4927-6257>), Дробот, О.А. (orcid.org/0000-0002-0762-5148 <http://orcid.org/0000-0002-0762-5148>) and Замша, А.В. (orcid.org/0000-0002-8843-035X <http://orcid.org/0000-0002-8843-035X>) (2021) Technologies of bilingual education deaf and hard of hearing: educational and methodological manual Імекс-ЛТД, м. Кропивницький, Україна. ISBN 978-966-189-592-7