Record Details

Проблеми і перспективи підготовки педагогічного персоналу для роботи з дорослими

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/731913/
10.5281/zenodo.6915141
 
Title Проблеми і перспективи підготовки педагогічного персоналу для роботи з дорослими
Problems and prospects of training teaching staff to work with adults
 
Creator Баніт, Ольга Василівна
 
Subject 374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Виокремлено низку проблем, що актуалізують необхідність підготовки компетентних фахівців у сфері освіти дорослих: міграція, зростання безробіття, зростання чисельності людей третього віку, втрата працездатним населенням кваліфікації та ін. Вирішення окреслених проблем можливе за умови вдосконалення нормативно-правової бази загальнонаціональної системи підготовки, перепідготовки й підвищення кваліфікації педагогічного персоналу для роботи з дорослими.
Problems that actualize the need to train competent specialists in the field of adult education: migration, increasing unemployment, increasing numbers of people of the third age, loss of qualifications among the working population, etc. Solving the outlined problems is possible under the condition of improving the legal framework of the nationwide system of training, retraining and advanced training of teaching staff for working with adults.
 
Publisher Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди
 
Date 2022
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/731913/1/%D0%91%D0%B0%D0%BD%D1%96%D1%82_%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B82.pdf
- Баніт, Ольга Василівна (orcid.org/0000-0001-9002-6439 <http://orcid.org/0000-0001-9002-6439>) (2022) Problems and prospects of training teaching staff to work with adults In: Освіта збереже Україну! : матеріали І Всеукраїнських Прокопенківських читань, Харків, 10 черв. 2022 р. Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, м. Харків, Україна, pp. 42-45.
10.5281/zenodo.6915141
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.5281/zenodo.6915141