Record Details

Фактори середовища в діяльності та участі дітей з мовленнєвими порушеннями з позицій МКФ

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/729332/
http://habitus.od.ua/journals/2021/32-2021/26.pdf
10.32843/2663-5208.2021.32.26
 
Title Фактори середовища в діяльності та участі дітей з мовленнєвими порушеннями з позицій МКФ
Environmental factors in the activities and participation of children with speech disorders from the standpoint of the IСF
 
Creator Якимчук, Г.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description У статті розглядається питання впливу факторів середовища на участь у суспільному житті і діяльність дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку з позицій МКФ.
На основі теоретико-методологічного аналізу та систематизації наукової літератури з проблеми дослідження констатовано необхідність врахування не лише індивідуальних особливостей розвитку мовленнєвої компетентності і її психологічних особливостей, пов’язаних із мовленнєвим недорозвиненням, а й зовнішніх впливів на функціонування та обмеження життєдіяльності дитини з порушеннями мовлення. У зв’язку з цим у статті поставлено мету репрезентувати окремі концептуальні засади МКФ. Ідеться про перший компонент контекстуальних факторів – фактори середовища.
З огляду на положення МКФ представлено розуміння факторів середовища як бар’єрів і полегшуючих факторів. Підкреслено, що той самий фактор середовища може бути бар’єром або фактором полегшення. Характер впливу, який цей фактор чинить на функціонування дитини, визначається виключно з позицій конкретного учня, ситуація якого описується.
Питання виявлення факторів середовища, які чинять вплив, встановлення характеру впливу виявлених факторів, усунення перешкод або підсилення факторів, що чинять ресурсний вплив на діяльність і участь у суспільному житті дитини з мовленнєвими труднощами, визнається вагомими у моделюванні безбар’єрного освітнього середовища відповідно до освітніх потреб цієї дитини. Описано фактори середовища, які можуть впливати на функціонування дітей з різними особливостями мовленнєвого розвитку. Унаочнюється взаємодія факторів середовища з функціями організму, діяльністю та участю у суспільному житті дитини з мовленнєвими порушеннями.
Наголошено на необхідності широкого виявлення факторів середовища, що стосуються дітей згаданої категорії, що ближчим часом повинно стати предметом спеціальних досліджень.
The article considers the impact of environmental factors on the Activities and Participation of children with speech disorders from the standpoint of the ICF.
Based on theoretical and methodological analysis and systematization of scientific literature on the research problem, the author states the need to take into account not only the individual characteristics of speech competence and its psychological characteristics associated with speech underdevelopment, but also external influences on the Functioning and Disability. In this regard, the article aims to represent some of the conceptual principles of the ICF. This is the first component of Contextual factors – Environmental factors.
The author presents an understanding of the concepts of Environmental factors, Barriers, Facilitator from the provisions of IСF. It is emphasized that the Environmental factor can be a Barrier or a Facilitator. The nature of the impact that this Environmental factor has on the Functioning of the child is determined solely by the position of the particular student whose situation is described.
Important in modeling a barrier-free educational environment in accordance with the educational needs of a child with speech difficulties is given to identifying influential environmental factors, establishing the nature of the impact of identified factors, removing obstacles, or strengthening the impact on the resource Activities and Participation. The author describes some of the environmental factors, their influence on the Functioning of children with various features of speech development. The examples illustrate the interaction of Environmental factors with Body functions, Activities and Participation of a child with speech disorders.
Emphasis is placed on the need to study the impact of Environmental factors affecting children in this category, which should soon be the subject of special studies.
 
Publisher Видавничий дім «Гельветика»
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/729332/1/26.pdf
- Якимчук, Г.В. (orcid.org/0000-0003-1272-6290 <http://orcid.org/0000-0003-1272-6290>) (2021) Environmental factors in the activities and participation of children with speech disorders from the standpoint of the IСF Габітус (32). pp. 150-155. ISSN 2663-5208
10.32843/2663-5208.2021.32.26
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32843/2663-5208.2021.32.26