ONLINE LANGUAGE TEACHING AND EVALUATION OF ENGINEERING STUDENTS
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
ONLINE LANGUAGE TEACHING AND EVALUATION OF ENGINEERING STUDENTS
ОНЛАЙН НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ТА ОЦІНЮВАННЯ СТУДЕНТІВ ІНЖЕНЕРНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ |
|
Creator |
Gluchmanová, Marta
|
|
Subject |
онлайн освіта
мовні навички оцінка технології виробництва навчання електронні тести online education language skills evaluation manufacturing technologies teaching e-tests |
|
Description |
The research aimed to point out the effective use of ICT in foreign language teaching and learning by engineers. The problem with the evaluation of students during their studies or at the end of the academic year arose when the Technical University of Košice was forced to switch to a distance form of education. The experiment took place in the winter semester of 2021/2022 within the compulsory English Language in Technical Practice course. Mixed methods were used to compare the results of e-tests within the four study programmes - Automotive Production Technologies, Computer-Aided Manufacturing Technologies, Industrial Management and Intelligent Technologies in Industry. The research employed both qualitative and quantitative approaches. The research design involved collecting data using online tests completed by students and sent to the teacher. A quantitative method was conducted to evaluate the students’ online tests. The qualitative research method allowed for the analysis and interpretation of data from the experimental testing. Based on the results of the study, it was concluded that different types of Moodle tasks can be successfully applied to e-testing as part of English course assessment at the university level. The study aimed to determine the level of language skills of the 80 first-year engineering students at the Faculty of Manufacturing Technologies in Prešov Technical University of Košice who participated in the experiment. The university-wide learning management system, the Moodle platform, was used during the study and in the final online tests. The results of the e-tests revealed the level of language skills, and teachers were able to identify the weaknesses and strengths in teaching professional study material. The hypothesis concerning language skills was confirmed. The best evaluation was achieved by 43 students (53.8%) in reading professional texts with understanding, and only 21 students (26.3%) were successful in grammar. It was emphasized that reading comprehension is an integral and inseparable part of the teaching process at the Technical University. The correct understanding of the professional text has a huge benefit and significance in their practice and future professions.
Дослідження мало на меті підкреслити ефективність використання ІКТ у викладанні та вивченні іноземної мови майбутніми інженерами. Проблема з оцінюванням студентів під час навчального процесу або в кінці навчального року виникла, коли Кошицький технічний університет був змушений перейти на дистанційну форму навчання. Експеримент проходив у зимовому семестрі 2021/2022 року в межах обов’язкового курсу Англійська мова в інженерній практиці. Для порівняння результатів електронних тестів за чотирма навчальними програмами – «Технології автомобільного виробництва», «Комп’ютеризовані технології виробництва», «Промисловий менеджмент» та «Інтелектуальні технології в промисловості» використовувались змішані методи. У дослідженні використовувався як якісний, так і кількісний підходи. Метод дослідження передбачав збір даних за допомогою онлайн-тестів, які студенти заповнювали та надсилали вчителю. Для оцінки онлайн-тестів студентів було використано кількісний метод. Якісний метод дослідження дозволив провести аналіз та інтерпретацію даних експериментального тестування. За результатами дослідження було зроблено висновок, що різні типи завдань Moodle можуть бути успішно застосовані для електронного тестування в межах оцінювання курсу англійської мови на рівні ЗВО. Дослідження визначило рівень мовних навичок 80 студентів першого курсу інженерного факультету виробничих технологій Пряшівського технічного університету Кошице, які брали участь в експерименті. Під час навчання та в підсумкових онлайн-тестах використовувалась загальноуніверситетська система управління навчанням – платформа Moodle. Результати електронного тестування виявили рівень володіння мовою, а вчителі змогли виявити слабкі та сильні сторони у викладанні фахового навчального матеріалу. Гіпотеза щодо мовних навичок була підтверджена. Найкращу оцінку з читання фахових текстів з розумінням отримали 43 учні (53,8%), а з граматики – лише 21 учень (26,3%). Було наголошено, що розуміння прочитаного є інтегральною та невід’ємною частиною навчального процесу в технічному університеті. Правильне розуміння професійного тексту має величезну користь і значення в їх практиці та майбутніх професіях. |
|
Publisher |
Institute for Digitalisation of Education of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2022-09-29
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article рецензируемая статья рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/4937
10.33407/itlt.v90i4.4937 |
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol. 90 No. 4 (2022); 76-88
Информационные технологии и средства обучения; Том 90 № 4 (2022); 76-88 Інформаційні технології і засоби навчання; Том 90 № 4 (2022); 76-88 Інформаційні технології і засоби навчання; ##issue.vol## 90 ##issue.no## 4 (2022); 76-88 2076-8184 10.33407/itlt.v90i4 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/4937/2051
|
|
Rights |
Copyright (c) 2022 Марта Глухманова
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|