Record Details

Відкрита освіта: сучасні тренди і нові концепції

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/731949/
http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/visnyk_PO/21_50_2022/pedagog/Bulletin_21_50_Pedagogika_Petrenko_Zelikovska_Bilousova.pdf
10.32405/2218-7650-2022-21(50)-206-218
 
Title Відкрита освіта: сучасні тренди і нові концепції
Open education: emerging trends and novel concepts
 
Creator Петренко, Лариса Михайлівна
Зеліковська, Олена Олександрівна
Білоусова, Наталя Анатоліївна
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті висвітлено теоретично значуще питання для подальшого розвитку відкритої освіти. Авторами проаналізовано документи, ухвалені на міжнародному рівні. Результати аналізу дали змогу з'ясувати принципи, на яких ґрунтується розвиток ініціативи впровадження відкритої освіти. Вони відносяться до нової педагогіки, заснованої на засадах спільного створення і формування знань викладачами та учнями, поглиблення своїх навичок та розуміння необхідності їх розвитку. Виявлено, що тільки при такій взаємодії зростає переконання в тому, що кожен повинен мати свободу використовувати, налаштовувати, покращувати та перерозподіляти освітні ресурси без обмежень, прагнути до об'єднання у світовий рух доступної та ефективної освіти. Дослідження визначає основні стратегії розвитку відкритої освіти, які набирають обертів у всьому світі як важливе підґрунтя для викладання і навчання в різних країнах світу і визначають вектор руху науки про освіту. Зокрема розглядається стан розвитку цих стратегій в Україні. Акцентується увага на необхідності втілення ідеї відкритого ліцензування освітніх матеріалів, впровадження якої в практику розбудови відкритої освіти потребує розроблення низки нормативних документів на державному рівні. Виокремлено основні сучасні тренди розвитку відкритої освіти – «open education» (відкрита освіта), «open university» (відкритий університет), «distance education» (дистанційна освіта); узагальнено нові концепції: «open educational resources» (відкриті освітні ресурси), «open educational practices» (відкриті навчальні практики), «open design» (відкритий дизайн). Очікується, що отримані результати можуть бути корисними при визначені перспективних наукових напрямів дослідження розвитку відкритої освіти, оптимізації і координації досліджень з різними науковими установами, закладами вищої освіти, органами державної і регіональної влади, бізнес‐структурами тощо.
The article presents a theoretically significant issue for further development of open education. The authors have analyzed the documents adopted at the international level that result in clarification of the principles underlying the open education initiative. It is a new pedagogy where educators and students co‐create, form and develop knowledge, deepen their capabilities and further their awareness as they progress. It has been found that such interaction results in strong belief that everyone should have the freedom to use, customize, improve and redistribute educational resources without any restriction with a free possibility to join a worldwide movement of accessible and effective education. The research identifies the major strategies of open education that are gaining momentum worldwide as a shaping force for teaching and learning globally. Particularly, it examines the status of these strategies adoption in Ukraine. Emphasis is placed on the necessity to implement the idea of open licensing of educational materials in the practice of open education development. The analysis outlines the advanced trends in the development of open education such as «open education», «open university», «distance education» embracing such new concepts as «open educational resources», «open educational practices», «open design». The obtained results are expected to prove useful in identifying promising research areas of open education development, their optimization and coordination with academic and higher education institutions, state and regional authorities and businesses.
 
Publisher ТОВ Видавництво "Юстон"
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/731949/1/Bulletin_21_50_Pedagogika_Petrenko_Zelikovska_Bilousova.pdf
- Петренко, Лариса Михайлівна (orcid.org/0000‐0002‐7604‐7273 <http://orcid.org/0000‐0002‐7604‐7273>), Зеліковська, Олена Олександрівна (orcid.org/0000‐0002‐6559‐9101 <http://orcid.org/0000‐0002‐6559‐9101>) and Білоусова, Наталя Анатоліївна (orcid.org/0000‐0001‐6732‐426X <http://orcid.org/0000‐0001‐6732‐426X>) (2022) Open education: emerging trends and novel concepts Bulletin of Postgraduate education. Educational Sciences Series, 21 (50). pp. 206-218. ISSN 2218-7650
10.32405/2218-7650-2022-21(50)-206-218
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32405/2218-7650-2022-21(50)-206-218