Record Details

Екологічна компетентність у вимогах до результатів початкової освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/731940/
https://sites.google.com/view/pnpu15
 
Title Екологічна компетентність у вимогах до результатів початкової освіти
Environmental competence in requirements for the results of primary education
 
Creator Павлова, Тетяна Сергіївна
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
374 Education and training out of school. Further education
502/504 Environmental science. Conservation of natural resources. Threats to the environment and protection against them
 
Description Наведено визначення базової категорії "екологічна компетентність" у документах ЮНЕСКО, зарубіжних виданнях, працях вітчизняних учених; конкретизовано вимоги до результатів екологічної освіти в програмах природничої галузі для 1-4 класів; схарактеризовано організаційні форми екологічно спрямованої діяльності учнів.
The definition of the basic category "ecological competence" in UNESCO documents, foreign publications, works of domestic scientists is provided; the requirements for the results of environmental education in science programs for grades 1-4 have been specified; the organizational forms of environmentally oriented students' activities are characterized.
 
Publisher ПНПУ імені В. Г. Короленка
 
Date 2022
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/731940/1/%D0%A2%D0%B5%D1%82%D1%8F%D0%BD%D0%B0%20%D0%9F%D0%90%D0%92%D0%9B%D0%9E%D0%92%D0%90%20%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%B0.pdf
- Павлова, Тетяна Сергіївна (orcid.org/0000-0003-2388-6636 <http://orcid.org/0000-0003-2388-6636>) (2022) Environmental competence in requirements for the results of primary education In: Інновації в початковій освіті: проблеми, перспективи, відповіді на виклики сьогодення: матеріали V Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю (Полтава, 09-10 червня 2022 р.) ПНПУ імені В. Г. Короленка, м. Полтава, Україна, pp. 124-127.