Педагогіка партнерства як особливий тип взаємодії вчителя і учнів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/731920/
https://sites.google.com/view/31-05-2022-kmo/%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0 |
|
Title |
Педагогіка партнерства як особливий тип взаємодії вчителя і учнів
Pedagogy of partnership as a special type of interaction between teacher and students |
|
Creator |
Гупан, Нестор Миколайович
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Педагогіка партнерства є ключовою умовою реалізації Концепції НУШ, різновидом демократичного соціального партнерства усіх учасників освітнього процесу. Вона вимагає реалізації в освітньому процесі таких принципів як повага до особистості; доброзичливість і позитивне ставлення; довіра у відносинах і стосунках; діалог – взаємодія – взаємоповага; розподілене лідерство.
Partnership pedagogy is a key condition for the implementation of the NUSH Concept, a type of democratic social partnership of all participants in the educational process. It requires the implementation in the educational process of such principles as respect for the individual; benevolence and positive attitude; trust in relationships; dialogue - interaction - mutual respect; cooperative leadership. |
|
Publisher |
ВIППO
|
|
Date |
2022
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/731920/1/%D0%93%D1%83%D0%BF%D0%B0%D0%BD_%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B0_%D0%BF%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%BD%D0%B5%D1%80%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0.pdf
- Гупан, Нестор Миколайович (orcid.org/0000-0001-8613-9705 <http://orcid.org/0000-0001-8613-9705>) (2022) Pedagogy of partnership as a special type of interaction between teacher and students In: Управління якістю освіти в умовах реалізації формули НУШ : зб. м-лiв наук.-практ. кoнференцiї ВIППO, м. Луцьк, Україна, pp. 70-74. |
|