Record Details

Педагогіка партнерства як особливий тип взаємодії вчителя і учнів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/731920/
https://sites.google.com/view/31-05-2022-kmo/%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0
 
Title Педагогіка партнерства як особливий тип взаємодії вчителя і учнів
Pedagogy of partnership as a special type of interaction between teacher and students
 
Creator Гупан, Нестор Миколайович
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education
 
Description Педагогіка партнерства є ключовою умовою реалізації Концепції НУШ, різновидом демократичного соціального партнерства усіх учасників освітнього процесу. Вона вимагає реалізації в освітньому процесі таких принципів як повага до особистості; доброзичливість і позитивне ставлення; довіра у відносинах і стосунках; діалог – взаємодія – взаємоповага; розподілене лідерство.
Partnership pedagogy is a key condition for the implementation of the NUSH Concept, a type of democratic social partnership of all participants in the educational process. It requires the implementation in the educational process of such principles as respect for the individual; benevolence and positive attitude; trust in relationships; dialogue - interaction - mutual respect; cooperative leadership.
 
Publisher ВIППO
 
Date 2022
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/731920/1/%D0%93%D1%83%D0%BF%D0%B0%D0%BD_%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B0_%D0%BF%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%BD%D0%B5%D1%80%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0.pdf
- Гупан, Нестор Миколайович (orcid.org/0000-0001-8613-9705 <http://orcid.org/0000-0001-8613-9705>) (2022) Pedagogy of partnership as a special type of interaction between teacher and students In: Управління якістю освіти в умовах реалізації формули НУШ : зб. м-лiв наук.-практ. кoнференцiї ВIППO, м. Луцьк, Україна, pp. 70-74.