Передумови входження професійної освіти у систему державно-приватного партнерства в Україні
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/731892/
https://conference.ivet.edu.ua/index.php/2022-1/article/view/34 |
|
Title |
Передумови входження професійної освіти у систему державно-приватного партнерства в Україні
Prerequisites for entry of professional education into the system of public-private partnership in Ukraine |
|
Creator |
Попова, Валентина Вікторівна
|
|
Subject |
33 Economics. Economic science
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
Запровадження державно-приватного партнерства є однією з ланок реформування освіти, механізмом активної інтеграції системи професійної (професійно-технічної) освіти у соціальну структуру громад та наближення навчання до світових стандартів. Професійну освіту слід розглядати як ланцюг взаємодії між приватним бізнесом, державою та освітніми закладами. Ефект від запровадження державно-приватного партнерства у сфері професійної (професійно-технічної) освіти полягатиме не лише в економії коштів сукупного бюджету, але й у підвищенні ефективності системи освіти.
The introduction of public-private partnership is one of the links in education reform, a mechanism for active integration of the system of professional (vocational) education in the social structure of communities and bringing education closer to world standards. Vocational education should be seen as a chain of interaction between private businesses, the state, and educational institutions. The effect of the introduction of public-private partnerships in the field of professional (vocational) education will not only save the total budget but also increase the efficiency of the education system. |
|
Publisher |
Інститут професійної освіти НАПН України
|
|
Date |
2022
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/731892/1/2022_1_2_%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%2B%D1%82%D0%B5%D0%B7-191-193.pdf
- Попова, Валентина Вікторівна (orcid.org/0000-0001-8931-8880 <http://orcid.org/0000-0001-8931-8880>) (2022) Prerequisites for entry of professional education into the system of public-private partnership in Ukraine In: Інноваційна професійна освіта. Науково-методичне забезпечення професійної освіти і навчання: матеріали ХVІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (звітної) Інституту професійної освіти НАПН України (29 квітня, 17-20 травня 2022 р.) Інститут професійної освіти НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 190-192. ISBN 978-617-8117-08-5 |
|