Record Details

Тенденції реалізації прикладної спрямованості фізичної освіти в шкільних підручниках фізики

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/731903/
https://undip.org.ua/library/problemy-suchasnoho-pidruchnyka-navchalno-metodychne-zabezpechennia-osvitnoho-protsesu-v-umovakh-voiennoho-chasu-zbirnyk-tez-dopovidey/
 
Title Тенденції реалізації прикладної спрямованості фізичної освіти в шкільних підручниках фізики
Trends in the implementation of the applied orientation of physical education in school physics textbooks
Тенденции реализации прикладной направленности физического образования в школьных учебниках физики
 
Creator Мельник, Ю.С.
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
53 Physics
 
Description Сучасний підручник фізики із носія змісту навчання, який відображає основи природничої науки на відповідному освітньо-віковому рівні, перетворюється на ефективний інструмент розвитку особистості, формування предметної й ключових компетентностей. На різних етапах підручникотворення автори підручників керувалися принципом прикладної спрямованості навчання під час визначення змісту та розроблення методики вивчення шкільного курсу фізики. Результати аналізу наукової літератури з питань досліджуваної проблеми свідчать, що автори підручників фізики здійснюють добір навчального матеріалу прикладного характеру, який має бути вивчений у шкільному курсі. Критерієм добору слугують значущість застосування техніки та технологій у виробництві та перспективи їх становлення на певному етапі розвитку суспільства. Досить складно узгодити зміст підручників із принципом прикладної спрямованості шкільної фізичної освіти внаслідок інтенсивного розвитку науки, техніки та стрімкого зростання обсягу знань.
A modern physics textbook from a medium of learning content, which reflects the basics of natural science at the appropriate educational and age level, turns into an effective tool for personality development, the formation of subject and key competencies. At various stages of textbook creation, the authors of textbooks were guided by the principle of applied learning orientation when determining the content and developing the methodology for studying the school physics course. The results of the analysis of the scientific literature on the researched problem indicate that the authors of the physics textbooks select educational material of an applied nature, which should be studied in the school course. The selection criterion is the significance of the application of equipment and technologies in production and the prospects of their formation at a certain stage of the development of society. It is quite difficult to reconcile the content of textbooks with the principle of applied orientation of school physical education due to the intensive development of science, technology and the rapid growth of the amount of knowledge.
Современный учебник физики из носителя содержания обучения, отражающий основы естественных наук на соответствующем образовательно-возрастном уровне, превращается в эффективный инструмент развития личности, формирование предметной и ключевых компетентностей. На разных этапах авторы учебников руководствовались принципом прикладной направленности обучения при определении содержания и разработке методики изучения школьного курса физики. Результаты анализа научной литературы по исследуемой проблеме свидетельствуют, что авторы учебников физики осуществляют подбор учебного материала прикладного характера, который должен быть изучен в школьном курсе. Критерием отбора служит значимость применения техники и технологий в производстве и перспективы их становления на определенном этапе развития общества. Достаточно сложно согласовать содержание учебников с принципом прикладной направленности школьного образования вследствие интенсивного развития науки, техники и стремительного роста объема знаний.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2022
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/731903/1/PSP_tezy_2022_%D0%9C%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%BA.pdf
- Мельник, Ю.С. (orcid.org/0000-0002-1268-6199 <http://orcid.org/0000-0002-1268-6199>) (2022) Trends in the implementation of the applied orientation of physical education in school physics textbooks In: Проблеми сучасного підручника: навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в умовах воєнного часу : збірник тез доповідей Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 288-290. ISBN 978-966-644-616-2