Record Details

Можливості технологій індивідуалізованого навчання з компенсації освітніх втрат в умовах воєнного стану (початкова школа)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/731784/
https://sci-conf.com.ua/vi-mizhnarodna-naukovo-praktichna-konferentsiya-modern-research-in-world-science-4-6-09-2022-lviv-ukrayina-arhiv/
 
Title Можливості технологій індивідуалізованого навчання з компенсації освітніх втрат в умовах воєнного стану (початкова школа)
Possibilities of individualized learning technologies to compensate for educational losses under martial law (primary school)
 
Creator Барановська, Олена Володимирівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
373 Kinds of school providing general education
 
Description Перерви в навчанні, спричинені природними катаклізмами, епідеміями та війнами, вкрай негативно впливають на рівень навчальних досягнень учнів та їхній загальний розвиток. За результатами проведених досліджень під час пандемії ті прогалини, які були в знаннях учнів, лише погіршилися і це спричинило низку досліджень способів їх компенсації за допомогою впровадження змішаного та дистанційного навчання. Цей період дав великий досвід організації навчання у закладах різних типів і охопив великий відрізок віку дітей (від 6 до 18 років). Нині мільйони дітей не змогли закінчити навчальний рік і перед системою освіти постала проблема організації навчального процесу в реаліях війни. Враховуючи різне становище та психологічний стан дітей, важливо компенсувати освітні втрати в умовах нерівності у можливостях доступу учнів до дистанційного навчання.
Interruptions in education caused by natural disasters, epidemics and wars have an extremely negative effect on the level of educational achievements of pupils and their overall development. According to the results of studies conducted during the pandemic, the gaps that existed in the knowledge of pupils only worsened and this caused a number of studies on ways to compensate for them with the help of the introduction of blended and distance learning. This period gave a lot of experience in the organization of education in various types of institutions and covered a large age range of children (from 6 to 18 years old). Currently, millions of children could not finish the school year, and the education system faced the problem of organizing the educational process in the realities of war. Given the different situation and psychological state of children, it is important to compensate for educational losses in conditions of inequality in pupils' access to distance learning.
 
Publisher SPC “Sci-conf.com.ua”
 
Date 2022
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/731784/1/MODERN-RESEARCH-IN-WORLD-SCIENCE-4-6.09.2022-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8B-338-342.pdf
- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511 <http://orcid.org/0000-0002-0788-8511>) (2022) Possibilities of individualized learning technologies to compensate for educational losses under martial law (primary school) In: The 6th International scientific and practical conference “Modern research in world science” (September 4-6, 2022) SPC “Sci-conf.com.ua”, с. Lviv, Ukraine, pp. 338-342. ISBN 978-966-8219-86-3