Record Details

Зміст і методичні засади організації психолого-педагогічної практики у закладах вищої педагогічної освіти: науково-методичні рекомендації

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/731774/
 
Title Зміст і методичні засади організації психолого-педагогічної практики у закладах вищої педагогічної освіти: науково-методичні рекомендації
Content and methodological principles of the organization of psychological and pedagogical practice in institutions of higher pedagogical education: scientific and methodological recommendations
 
Creator Грищенко, Ю.В.
Філіпчук, Н.О.
 
Subject 001.8 Methodology
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Науково-методичні рекомендації розроблено на допомогу студентам денної форми навчання освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр», а також керівникам педагогічної практики, викладачам закладів вищої педагогічної освіти, класним керівникам для спрямування, планування та організації успішного проходження психолого-педагогічної практики студентами-практикантами.
Висвітлено мету, завдання, зміст і особливості організації та проведення психолого-педагогічної практики. Окреслено основні вимоги до оформлення звітної документації студентів-практикантів. Запропоновано творчі завдання, питання для самостійного опрацювання студентами, що сприятиме закріпленню знань професійної та практичної підготовки, формуванню психологічної готовності до самореалізації у майбутній професійній діяльності, використанню здобутих знань під час вирішення конкретних навчальних і виховних ситуацій.
Адресовано викладачам закладів вищої освіти; керівникам практики на першому рівні вищої освіти; студентам освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр»; вчителям загальноосвітніх закладів.
Scientific and methodological recommendations were developed to help full-time students of the educational and qualification level "bachelor", as well as managers of pedagogical practice, teachers of institutions of higher pedagogical education, class leaders for directing, planning and organizing the successful completion of psychological and pedagogical practice by trainee students.
The purpose, task, content and peculiarities of the organization and conduct of psychological and pedagogical practice are highlighted. The main requirements for the preparation of reporting documentation of intern students are outlined. Creative tasks and questions for independent study by students are proposed, which will contribute to the consolidation of knowledge of professional and practical training, the formation of psychological readiness for self-realization in future professional activities, and the use of acquired knowledge when solving specific educational and educational situations.
Addressed to teachers of higher education institutions; practice managers at the first level of higher education; to students of the educational and qualification level "bachelor"; teachers of general educational institutions.
 
Publisher Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України
 
Date 2022
 
Type Teaching Resource
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/731774/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97%202022%20%D0%93%D1%80%D0%B8%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%A4%D1%96%D0%BB%D1%96%D0%BF%D1%87%D1%83%D0%BA.pdf
- Грищенко, Ю.В. (orcid.org/0000-0003-0039-9720 <http://orcid.org/0000-0003-0039-9720>) and Філіпчук, Н.О. (orcid.org/0000-0002-1023-923X <http://orcid.org/0000-0002-1023-923X>) (2022) Content and methodological principles of the organization of psychological and pedagogical practice in institutions of higher pedagogical education: scientific and methodological recommendations [Teaching Resource] (Unpublished)