Record Details

До питання створення універсальних освітніх програм для дітей з особливими мовленнєвими потребами

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/731693/
 
Title До питання створення універсальних освітніх програм для дітей з особливими мовленнєвими потребами
On the issue of creating universal educational programs for children with special speech needs
 
Creator Рібцун, Юлія Валентинівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Інноваційне наукове бачення в галузі спеціальної освіти полягає у впровадженні нових підходів з метою гуманізації сфери соціономічних професій, удосконалення навчання дітей з особливими освітніми потребами (ООП) в умовах інклюзії, у тому числі розробленні оновленого курикулуму, спрямованого на задоволення наявних потреб конкретної дитини, з відповідною організацією освітнього середовища (створення індивідуальної програми розвитку; адаптація, модифікація шкільних програм; збільшення часу на опанування навчального матеріалу; залучення до підтримки міждисциплінарної команди фахівців; застосування допоміжних засобів навчання тощо). Досить чисельною категорією дітей з ООП є молодші школярі з особливими мовленнєвими потребами, які, хоч і здобувають цензову освіту, навчаючись за типовими загальноосвітніми програмами, мають специфічні порушення як усного, так і писемного, як імпресивного, так і експресивного, як зовнішнього, так і внутрішнього мовлення, а також своєрідне протікання інших вищих психічних функцій – гнозису, праксису, мнестичних і мисленнєвих процесів, емоційно-вольової сфери, що, своєю чергою, потребує характерологічного наповнення освітніх програм, з урахуванням наявних труднощів і рівнів підтримки. Саме тому нами, відповідно до системно-синергетичного принципу, розроблені універсальні освітні структуровані та водночас дисипативні нелінійні програми (адаптаційно-ігровий цикл – 1-2 класи, основний цикл – 3-4 класи Нової української школи), якими передбачено урахування пропедевтичних, навчально-виховних і корекційно-розвивальних завдань, що враховують сучасні тенденції спеціальної освіти на всіх рівнях, дозволяють простежити горизонталь міждисциплінарних діалогів, забезпечують наступність між дошкільною та шкільною ланкою, складають базис адаптаційного циклу (5-6 класи) та базового предметного навчання (7-9 класи). Нами були використані методи теоретичного рівня дослідження (аналіз, синтез, систематизація, генералізація, індуктивний і дедуктивний), а також емпіричні логопсиходіагностичні методи.
Innovative scientific vision in the field of special education is to introduce new approaches to humanize socionic professions, improve the education of children with special educational needs (SEN) in the context of inclusion, including the development of an updated curriculum to meet the existing needs of a particular child. organization of the educational environment (creation of an individual development program; adaptation, modification of school programs; increase of time for mastering educational material; involvement in support of an interdisciplinary team of specialists; use of teaching aids, etc.). Quite a large category of children with SEN are younger students with special speech needs, who, although receiving qualifying education, studying in typical general education programs, have specific disorders of both oral and written, both impressive and expressive, both external and external. internal speech, as well as a kind of other higher mental functions - gnosis, praxis, mnestic and mental processes, emotional and volitional sphere, which, in turn, requires characterological content of educational programs, given the existing difficulties and levels of support. That is why we, in accordance with the system-synergetic principle, developed universal educational structured and at the same time dissipative nonlinear programs (adaptation-game cycle - 1-2 grades, the main cycle - 3-4 grades of the New Ukrainian school), which provides for propaedeutic, educational educational and correctional and developmental tasks that take into account current trends in special education at all levels, allow us to trace the horizontal of interdisciplinary dialogues, ensure continuity between preschool and school, form the basis of the adaptation cycle (5-6 grades) and basic subject learning (7-9 grades) ). We used methods of theoretical level of research (analysis, synthesis, systematization, generalization, inductive and deductive), as well as empirical logopsychodiagnostic methods.
 
Publisher Педагогічна преса
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/731693/1/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B8_2022_%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf
- Рібцун, Юлія Валентинівна (orcid.org/0000-0002-2672-3704 <http://orcid.org/0000-0002-2672-3704>) (2022) On the issue of creating universal educational programs for children with special speech needs Особлива дитина: навчання і виховання, 3 (107). pp. 74-83. ISSN 2312-2781