Record Details

Гебоїдна поведінка у підлітків з порушеннями психофізичного розвитку

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/731645/
http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/1147
10.52058/2786-4952-2022-2(7)-811-821
 
Title Гебоїдна поведінка у підлітків з порушеннями психофізичного розвитку
Heboid behavior in adolescents with disorders of psychophysical development
 
Creator Вовченко, О.А.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Автором розкрито сучасні проблеми психологічного, соціального та, морально-етичного виховання, психологічної допомоги особам з порушеннями психофізичного розвитку на етапі підліткового віку. Здійснено порівняння досліджень у сфері надання психологічної допомоги таким дітям, дорослим в інших демократичних країнах сучасного світу. У статті автором увагу сконцентровано на досить рідких порушеннях поведінки та синдромах, які є малодослідженими в українській психологічній науці. Наголошено на потребі співпраці представників психіатричного, неврологічного (медичного), соціального напрямків у дослідженнях та формуванні спільних практичних доробків, напрацювань з метою покращення якості життя осіб з порушеннями психофізичного розвитку, зокрема осіб підліткового віку з гебоїдними характеристиками. Автор підкреслює, що актуальність дослідження обумовлена відсутністю поширення комбінованих досліджень (одночасне вивчення певної конкретної проблеми, синдрому науковцями різних сфер), що характеризуються досить складними психолого-неврологічними, психолого-психіатричними проблемами, рідких та малодосліджених порушень рис особистості або як зазначають зарубіжні дослідники – акцентуацій характеру особистості з особливими потребами. Одним із таких малодосліджених аспектів автор вважає і гебоїдну поведінку підлітків з порушеннями психофізичного розвитку. Проблема, як зазначено, полягає не лише у виборі психологічної допомоги таким підліткам, а, в першу чергу, у категоріальному визначенні терміну «гебоїдний». Оскільки існують дефініції, які розглядають це як тип делінквентної поведінки, або як синдром, чи як характеристику особистості або акцентуацію. Важливість дослідження даного синдрому видається важливим, оскільки він виникає саме у період пубертату, який сам по собі є досить складним періодом для становлення особистості. У статті підкреслюється, що здійснення глибинного дослідження гебоїдного синдрому у підлітків з порушеннями психофізичного розвитку, дасть змогу підібрати ефективні терапевтичні методики, стратегію психологічної допомоги не лише дитині, а й родині, яка її виховує, освітянам тощо.
The author reveals modern problems of psychological, social and moral and ethical education, psychological assistance to persons with mental and physical disabilities in adolescence. A comparison of research in the field of providing psychological assistance to such children and adults in other democracies of the modern world. The author focuses on rather rare behavioral disorders and syndromes that are little studied in Ukrainian psychological science. Emphasis is placed on the need for cooperation of representatives of psychiatric, neurological (medical), social areas in research and formation of joint practical achievements, work to improve the quality of life of people with mental and physical disabilities, including adolescents with heboid characteristics. The author emphasizes that the relevance of the study is due to the lack of combined research (simultaneous study of a particular problem, syndrome by scientists in various fields), characterized by complex psychological, neurological, psychological and psychiatric problems, rare and little studied personality traits or as noted by foreign researchers. the nature of the individual with special needs. One of such little-studied aspects, the author considers the heboid behavior of adolescents with mental and physical disabilities. The problem, as noted, is not only in the choice of psychological assistance to such adolescents, but, above all, in the categorical definition of the term «heboid». Because there are definitions that see this as a type of delinquent behavior, or as a syndrome, or as a characteristic of personality or accentuation. The importance of the study of this syndrome seems important because it occurs during puberty, which in itself is a very difficult period for the formation of personality. The article emphasizes that the implementation of in-depth study of heboid syndrome in adolescents with mental and physical disabilities will allow to choose effective therapeutic techniques, strategies for psychological assistance not only to the child but also to the family raising it, educators.
 
Publisher Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/731645/1/1147-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-1149-1-10-20220220.pdf
- Вовченко, О.А. (orcid.org/0000-0002-4399-0118 <http://orcid.org/0000-0002-4399-0118>) (2022) Heboid behavior in adolescents with disorders of psychophysical development Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»), 2 (7). pp. 811-821. ISSN 2786-4952
10.52058/2786-4952-2022-2(7)-811-821
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.52058/2786-4952-2022-2(7)-811-821