Вхідна діагностика навченості учнів 2 – 4 класів як основа планування їхнього навчання у 2022/2023 навчальному році
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/731600/
https://undip.org.ua/wp-content/uploads/2022/08/4.pdf |
|
Title |
Вхідна діагностика навченості учнів 2 – 4 класів як основа планування їхнього навчання у 2022/2023 навчальному році
Incoming diagnosis of learning of students of grades 2-4 as a basis for planning their education in the 2022/2023 academic year |
|
Creator |
Онопрієнко, Оксана Володимирівна
Петрук, Оксана Миколаївна |
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті аргументовано потребу діагностувати стан засвоєння учнями 2, 3 і 4-го класів навчального матеріалу попереднього класу у зв’язку з кризовими умовами і вимушеним перериванням звичного перебігу освітнього процесу. Проведення вхідної діагностики дозволить з’ясувати навченість учнів – залишкові результати попереднього навчання й основа для формування майбутніх навчальних досягнень, а також допоможе визначити оптимальні умови для планування й організації подальшого освітнього процесу.
The article argues the need to diagnose the state of assimilation of educational material by students of the 2nd, 3rd and 4th grades of the previous class in connection with the crisis conditions and the forced interruption of the usual course of the educational process. Conducting an initial diagnosis will allow to find out the learning of students - the residual results of previous learning and the basis for the formation of future educational achievements, and will also help to determine the optimal conditions for planning and organizing the further educational process. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2022
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/731600/1/4_%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97_%D0%9E%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D1%80%D1%96%D1%94%D0%BD%D0%BA%D0%BE%2C%20%D0%9F%D0%B5%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA.pdf
- Онопрієнко, Оксана Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0301-1392 <http://orcid.org/0000-0002-0301-1392>) and Петрук, Оксана Миколаївна (orcid.org/0000-0001-5964-0676 <http://orcid.org/0000-0001-5964-0676>) (2022) Incoming diagnosis of learning of students of grades 2-4 as a basis for planning their education in the 2022/2023 academic year General secondary education of Ukraine in the conditions of martial law and reconstruction. Methodical adviser to scientists of the Institute of Pedagogy of the National Academy of Sciences of Ukraine until the beginning of the new academic year. pp. 22-34. |
|