Record Details

Державно-громадське управління в сфері освіти на засадах партнерської взаємодії

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/729609/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2021-rik/
 
Title Державно-громадське управління в сфері освіти на засадах партнерської взаємодії
State and public administration in the field of education on the basis of partnership interaction
 
Creator Калініна, Л.М.
 
Subject 37.07 Management aspects of educational institutions
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description В тезах акцентовано, що освітнє партнерство, як вид соціального партнерства, розкрито як особливу форму соціальної взаємодії на основі добровільно укладених договорів про співробітництво в спільних видах діяльності, цілеспрямованої на загальнолюдські цінності, соціально значущі цілі освіти та цілі особистісного розвитку, що відрізняється рівноправністю автономних суб’єктів ДГУ ЗЗСО їхнім узаємним визнанням і взаємно узгодженими сферами відповідальності.
The abstracts emphasize that educational partnership, as a type of social partnership, is revealed as a special form of social interaction on the basis of voluntarily concluded agreements on cooperation in joint activities aimed at universal values, socially significant educational goals and personal development goals of the state and public administration of the general secondary education institution by their mutual recognition and mutually agreed areas of responsibility.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2021
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/729609/1/Anotovani_2021_%D0%9A%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%BD%D1%96%D0%BD%D0%B0%20%D0%9B.%D0%9C._82-84.pdf
- Калініна, Л.М. (orcid.org/0000-0003-0534-6089 <http://orcid.org/0000-0003-0534-6089>) (2021) State and public administration in the field of education on the basis of partnership interaction In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2021 рік Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 82-84. ISBN 978-966-644-606-3