Record Details

До питання формування професійної компетентності педагога інклюзивного закладу освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/729854/
 
Title До питання формування професійної компетентності педагога інклюзивного закладу освіти
К вопросу формирования профессиональной компетентности педагога заведения инклюзивного образования
On the issue of teacher training for inclusive educational system
 
Creator Гладуш, В. А.
Пархоменко, М.В.
 
Subject 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті розглядається проблема формування професійної компетентності педагога системи інклюзивної освіти. Показані основні аспекти розвитку дитини, які залишаються поза увагою студентів педагогічних спеціальностей вищих навчальних закладів. Розкрито сутність та значення періодів раннього та дошкільного віку як вирішальних у розвитку основних психічних процесів та функцій дитини та становленні її як особистості. Зазначено, що саме порушення мовлення супроводжують різноманітні варіанти дизонтогенезу. Обґрунтовано значення своєчасної та об’єктивної оцінки основних траєкторій розвитку дитини раннього віку, зокрема розвитку мовлення. Розглянуто важливість ігрової діяльності у розвитку дитини дошкільного віку. Обґрунтовано значення побудови системи навчання, виховання, корекції та розвитку дітей дошкільного віку в межах та на матеріалі ігрової діяльності. Доведено роль для студентів знання таких ключових аспектів розвитку дитини як: закономірностей розвитку дитини, зокрема у різні вікові періоди, починаючи від народження; провідних видів діяльності в різних соціальних ситуаціях розвитку; психічних новоутворень, розуміння їх сутності, значення.
В статье рассматривается проблема профессиональной подготовки педагога системы инклюзивного образования. Показаны основные аспекты развития ребенка, которые остаются вне поля зрения студентов-педагогов и педагогов системы образования. Раскрыто значение периодов раннего и дошкольного возраста как решающих в развитии основных психических процессов и функций; и в становлении личности ребенка. Указано, что именно нарушения речи сопровождают разнообразные варианты дизонтогенеза. Обосновано значение своевременной и объективной оценки основных линий развития ребенка раннего возраста, в частности развития речи. Рассмотрено значение игровой деятельности в развитии ребенка дошкольного возраста. Обосновано значение построения системы обучения, воспитания, коррекции и развития детей дошкольного возраста в рамках и на материале игровой деятельности. Показана целесообразность получения студентами-педагогами знанияя таких ключевых аспектов развития ребенка как: закономерности развития ребенка, в частности в разные возрастные периоды, начиная от рождения; ведущий вид деятельности, социальная ситуация развития, психические новообразования; понимание их сущности и значения.
The problem of teacher training for inclusive educational system is observed in the article. The main aspects of child development ignored by future teachers and teachers already practicing in the educational system are underlined. Importance of early childhood and preschool age as crucial in the development of basic mental processes and functions and in the development of child personality is revealed. It is indicated that speech disorders are accompanied with a variety of disontogenesis options. Importance of timely and objective evaluation of the main lines of a child development, including speech development is proved. The role of game activity for preschool child development is considered. The necessity in rebuilding the whole system of education, correction and development of preschool children via game activities and using their material is grounded. Advisability for future teachers’ knowledge in the key aspects of child development: patterns of child development, ages differences in particular, starting from birth; leading type of activity, social situation of development, mental tumours; understanding their nature and significance is shown.
 
Publisher Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/729854/1/%D0%94%D0%BE%20%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D0%B0%20%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D0%B7%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D1%83%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8.pdf
- Гладуш, В. А. (orcid.org/0000-0001-5700-211X <http://orcid.org/0000-0001-5700-211X>) and Пархоменко, М.В. (orcid.org/0000-0001-5694-8384 <http://orcid.org/0000-0001-5694-8384>) (2016) On the issue of teacher training for inclusive educational system Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія, 1 (32). ISSN 2310-0893