Record Details

Strategic Branches of Economic and Managerial Training of Principals in Ukraine using Business-simulations

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/731182/
https://www.scitepress.org/PublicationsDetail.aspx?ID=bHGCA0PCOc4=&t=1
 
Title Strategic Branches of Economic and Managerial Training of Principals in Ukraine using Business-simulations
Стратегічні напрями економічної та управлінської підготовки керівників в Україні з використанням бізнес-симуляцій
 
Creator Pazdrii, Vitalii
Kupriyevych, Viktoriya
Lytvynova, S. H.
 
Subject 33 Economics. Economic science
373 Kinds of school providing general education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The main topic of this articles focused on ways of introducing and using of modern simulation into education of youth 14-19 ages in schools, colleges, institutes and universities of post-socialistic countries (for example Ukraine). Actuality of this theme is determined by need of increasing of economic literacy, activity and responsibility of Ukraine’s society for really realization of economic reforms. All persons, especially our youth age 14-19, must have new instruments and skills for reaction and self-realization in new dynamic and quickly changing world. Authors discovered experience, problems and innovative decisions of practical realized state experiment project “Development business education in Ukraine as part of entrepreneurial state policy”, which had started from six secondary’s schools in Kropyvnytskyi (Central Ukraine). Project team used business-simulation ViAL+ for experiment and modernization of entrepreneurial education. Because, this instrument is adopted for Ukrainian conditions, laws and economic culture, traditions. This project became part of the developing of entrepreneurial skills of pupils, which is one of the priorities of the concept of the New Ukrainian School. Also, this experience became a case of providing of entrepreneurial education at the other Ukrainian regions. The main parts of experiment are courses for secondary school “Business Education” for 7-10 classes, summer schools of Business Leadership, local and All-Ukrainian business-tournaments. Also authors described experience of using simulation for youth 16-19 ages in colleges and universities. In articles also are revealed main problems and ways of solving.
Основна тема цієї статті зосереджена на шляхах впровадження та використання сучасного моделювання в освіті молоді 14-19 років у школах, коледжах, інститутах та університетах постсоціалістичних країн (наприклад, України). Актуальність даної теми визначається необхідністю підвищення економічної грамотності, активності та відповідальність українського суспільства за реальне проведення економічних реформ. Всі люди, особливо наша молодь віком 14-19 років, повинна мати нові інструменти та навички для реагування та самореалізації в новій динаміці та швидко мінливому світі. Автори виявили досвід, проблеми та інноваційні рішення практично реалізованого проекту державного експерименту «Розвиток бізнес-освіти в Україні як складової підприємницької держави", яка стартувала в шести загальноосвітніх школах м. Кропивницького (Центральна Україна). Команда проекту використовували бізнес-симуляцію ViAL+ для експерименту та модернізації підприємницької освіти. Оскільки цей інструмент прийнятий для українських умов, законів і економічної культури, традицій. Цей проект став частиною розвитку підприємницьких навичок учнів, що є одним із пріоритетів концепції Нова українська школа. Також цей досвід став прикладом надання підприємницької освіти на інші регіони України. Основними частинами експерименту є курси для загальноосвітньої школи «Бізнес-освіта» для 7-10 класів, літні школи бізнес-лідерства, локальні та всеукраїнські бізнес-турніри. Також автори описали досвід використання симуляції для молоді 16-19 років у коледжах та університетах. В статті також розкриваються основні проблеми та шляхи їх вирішення.
 
Publisher SCITEPRESS
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/731182/1/AET_2020_Volume_1-%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%B8-49-55.pdf
- Pazdrii, Vitalii (orcid.org/0000-0001-5713-282X <http://orcid.org/0000-0001-5713-282X>), Kupriyevych, Viktoriya (orcid.org/0000-0002-8196-8309 <http://orcid.org/0000-0002-8196-8309>) and Lytvynova, S. H. (orcid.org/0000-0002-5450-6635 <http://orcid.org/0000-0002-5450-6635>) (2022) Strategic Branches of Economic and Managerial Training of Principals in Ukraine using Business-simulations Proceedings of the 1st Symposium on Advances in Educational Technology - Volume 1: AET. pp. 32-38. ISSN ISBN 978-989-758-558-6