Record Details

Психологічні виміри особистісної взаємодії суб’єктів освітнього простору в контексті гуманістичної парадигми : збірник тез V Міжнародної науково-практичної конференції (Київ, 22 квітня 2022 р.)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/730958/
 
Title Психологічні виміри особистісної взаємодії суб’єктів освітнього простору в контексті гуманістичної парадигми : збірник тез V Міжнародної науково-практичної конференції (Київ, 22 квітня 2022 р.)
Психологические измерения личностного взаимодействия субъектов образовательного пространства в контексте гуманистической парадигмы: сборник тезисов V Международной научно-практической конференции (Киев, 22 апреля 2022 г.)
Psychological dimensions of personal interaction of subjects of educational space in the context of the humanistic paradigm: collection of abstracts of the V International scientific-practical conference (Kyiv, April 22, 2022)
 
Creator Інститут психології імені Г.С.Костюка, НАПН України
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description До збірника тез увійшли доповіді, які були представлені на V Міжнародній науково-практичній конференції «Психологічні виміри особистісної взаємодії суб’єктів освітнього простору в контексті гуманістичної парадигми», яка відбулася 22 квітня 2022 р.
Широке проблемне поле роботи конференції дозволило учасникам обговорити як важливі традиційні проблеми взаємодії суб’єктів освітнього простору так і сучасні кричущі питання, пов’язані з воєнними діями в Україні. Наукове зібрання зосередилось на визначенні стратегічних завдань і пріоритетів, що стоять перед психологічною наукою та практикою у визначенні психологічних детермінант трансформації психологічного дослідження, аналізу і супроводу сучасної життєвої і освітньої реальності всіх учасників освітнього простору. Наведено новітні доробки психологічної науки з питання психологічної допомоги і підтримки, що мають бути спрямовані на попередження та нівелювання негативних наслідків травматичного досвіду в учасників освітнього простору у сучасних умовах воєнного стану в Україні, сприяти їх розвитку і базуватися на гуманістичній парадигмі.
Збірник адресований фахівцям-психологам науковцям та практикам, викладачам закладів вищої освіти, педагогам та вихователям, аспірантам та студентам, усім, хто цікавиться проблемами сучасної розвивальної освіти.
Матеріали опубліковано в авторській редакції. Відповідальність за достовірність викладеного матеріалу та належність його автору, за правильне цитування джерел та посилання на них покладено на авторів статей. Думки авторів можуть не збігатися з позицією редколегії.
В сборник тезисов вошли доклады, представленные на V Международной научно-практической конференции «Психологические измерения личностного взаимодействия субъектов образовательного пространства в контексте гуманистической парадигмы», состоявшейся 22 апреля 2022 г.
Широкое проблемное поле работы конференции позволило участникам обсудить как важные традиционные проблемы взаимодействия субъектов образовательного пространства, так и современные вопиющие вопросы, связанные с военными действиями в Украине. Научное собрание сконцентрировалось на определении стратегических задач и приоритетов, стоящих перед психологической наукой и практикой в ​​определении психологических детерминант трансформации психологического исследования, анализа и сопровождения современной жизненной и образовательной реальности всех участников образовательного пространства. Приведены новейшие достижения психологической науки по вопросам психологической помощи и поддержки, которые должны быть направлены на предупреждение и нивелирование негативных последствий травматического опыта у участников образовательного пространства в современных условиях военного положения в Украине, способствовать их развитию и базироваться на гуманистической парадигме.
Сборник адресован специалистам-психологам научным работникам и практикам, преподавателям высшего образования, педагогам и воспитателям, аспирантам и студентам, всем, кто интересуется проблемами современного развивающего образования.
Материалы опубликованы в авторской редакции. Ответственность за достоверность изложенного материала и принадлежность его автору, правильное цитирование источников и ссылки на них возложена на авторов статей. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редколлегии.
The collection of abstracts includes reports presented at the V International Scientific and Practical Conference "Psychological dimensions of personal interaction of subjects of educational space in the context of the humanistic paradigm", which took place on April 22, 2022.
The wide field of work of the conference allowed the participants to discuss both important traditional issues of interaction between the subjects of the educational space and current high-profile issues related to the hostilities in Ukraine. The scientific meeting focused on defining strategic tasks and priorities facing psychological science and practice in determining the psychological determinants of the transformation of psychological research, analysis and support of modern life and educational reality of all participants in the educational space. The latest developments in psychological science on psychological assistance and support, which should be aimed at preventing and eliminating the negative consequences of traumatic experiences of participants in the educational space in the current martial law in Ukraine, promote their development and based on the humanistic paradigm.
The collection is addressed to psychologists, scientists and practitioners, teachers of higher education institutions, teachers and educators, graduate students and students, all who are interested in the problems of modern development education.
Materials are published in the author's edition. The responsibility for the authenticity of the presented material and its belonging to the author, for the correct citation of sources and references to them rests with the authors of the articles. The opinions of the authors may not coincide with the position of the editorial board.
 
Publisher Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
 
Date 2022
 
Type Book
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/730958/1/%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D1%82%D0%B5%D0%B7%20V%20%D0%9C%D1%96%D0%B6%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%97%20%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D0%B2%D0%B8%D0%BC%D1%96%D1%80%D0%B8%20%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%96%D1%81%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%B2%D0%B7%D0%B0%D1%94%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D1%96%D1%97%20%D1%81%D1%83%D0%B1%E2%80%99%D1%94%D0%BA%D1%82%D1%96%D0%B2%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%83.pdf
Інститут психології імені Г.С.Костюка, НАПН України (2022) Psychological dimensions of personal interaction of subjects of educational space in the context of the humanistic paradigm: collection of abstracts of the V International scientific-practical conference (Kyiv, April 22, 2022) Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, м. Київ, Україна. ISBN 978-617-7745-11-1