Record Details

Рost-впровадження інтерактивної технології професійного розвитку учителів початкової школи у системі методичної роботи закладів загальної середньої освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/731137/
http://isp.poippo.pl.ua/article/view/257371
10.33272/2522-9729-2022-3(204)-29-37
 
Title Рost-впровадження інтерактивної технології професійного розвитку учителів початкової школи у системі методичної роботи закладів загальної середньої освіти
Post-implementation of interactive technology of professional development of primary school teachers in the system of methodical work institutions of general secondary education
 
Creator Сорочан, Т.М.
Шабала, Ю.А.
 
Subject 001.89 Organization of science and scientific work
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Представлено та обґрунтовано теоретичні основи інтерактивної технології професійного розвитку учителів початкової школи у системі методичної роботи закладів загальної середньої освіти. Особливу увагу приділено обґрунтуванню етапу її post-впровадження та адаптації до нових умов роботи. Схарактеризовано етап post-впровадження як підтвердження вірогідності результатів експерименту у нових умовах, визначено особливості запровадження інтерактивної технології професійного розвитку учителів початкової школи у системі методичної роботи закладів загальної середньої освіти та проаналізовано приклади практичного досвіду запровадження інтерактивної технології професійного розвитку учителів початкової школи у системі методичної роботи закладів загальної середньої освіти в умовах карантинних обмежень і воєнного стану.
Significant changes that are taking place in the implementation of the Concept of the New Ukrainian School, lead to the renewal of the system of methodological work both in general secondary education institutions and in the established Centers for Professional Development of Teachers. The article presents and substantiates the theoretical foundations of interactive technology of professional development of primary school teachers in the system of methodical work of general secondary education institutions. Particular attention is paid to justifying the stage of its post-implementation and adaptation to new working conditions. Based on the study and generalization of practical experience of professional activity of primary school teachers, goals, objectives, object and subject of research, as well as the author's idea, an interactive model of professional development technology of primary school teachers in the system of methodical work of secondary schools. five interdependent blocks are presented: target; theoretical; procedural, reflexive; effective. The proposed model is presented as a system that reflects the essence of professional development of primary school teachers with the provision of positive dynamics of professional development of primary school teachers in the system of methodological work of general secondary education. It is proved that the professional development of primary school teachers in the system of methodical work of general secondary education is a controlled dynamic process, which in essence is aimed at achieving a high level of professional development and develops according to scientific principles and approaches in specific pedagogical conditions. learning models in accordance with the requirements of the digital society, the concept of the New Ukrainian School, updating the system of methodological work and crisis conditions.
 
Publisher Полтавська академія неперервної освіти ім. М. В. Остроградського
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/731137/1/257371-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-598327-1-10-20220628.pdf
- Сорочан, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4704-2385 <http://orcid.org/0000-0002-4704-2385>) and Шабала, Ю.А. (orcid.org/0000-0001-5696-3939 <http://orcid.org/0000-0001-5696-3939>) (2022) Post-implementation of interactive technology of professional development of primary school teachers in the system of methodical work institutions of general secondary education Імідж сучасного педагога, 3 (204). pp. 29-37. ISSN 2522-9729
10.33272/2522-9729-2022-3(204)-29-37
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33272/2522-9729-2022-3(204)-29-37