Record Details

Експірієнс-технології професійного розвитку педагогів у відкритому університеті

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/730970/
 
Title Експірієнс-технології професійного розвитку педагогів у відкритому університеті
Экспириенс-технологии профессионального развития педагогов в открытом университете
Experience-technologies of professional development of teachers in an open university
 
Creator Сорочан, Т.М.
Гуржій, А.М.
Зайчук, В.О.
Карташова, Л.А.
 
Subject 001 Science and knowledge in general. Organization of intellectual work
374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Розкрито експірієнс-технології – сукупність технологій освіти дорослих, основою яких є опанування і застосування різних видів досвіду особистості. Виокремлено експірієнс-технології, їх розроблення і використання, що дозволяє реалізувати провідний принцип андрагогіки – опори на практичний досвід у навчанні дорослих.
Раскрыты экспириенс-технологии – совокупность технологий образования взрослых, основой которых является овладение и применением различных видов опыта личности. Выделены экспириенс-технологии, их разработка и использование, что позволяет реализовать ведущий принцип андрагогики – опоры на практический опыт в обучении взрослых.
Experience technologies are revealed - a set of technologies of adult education, the basis of which is the mastery and application of different types of personal experience. Experience technologies, their development and use are singled out, which allows to realize the leading principle of andragogy - reliance on practical experience in adult learning.
 
Publisher ХНУ
 
Date 2022
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/730970/1/%D0%95%D0%BA%D1%81%D0%BF%D1%96%D1%80%D1%96%D1%94%D0%BD%D1%81-%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BA%D1%83%20%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%B2%20%D1%83%20%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BC%D1%83%20%D1%83%D0%BD%D1%96%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%82%D1%96.pdf
- Сорочан, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4704-2385 <http://orcid.org/0000-0002-4704-2385>), Гуржій, А.М. (orcid.org/0000-0002-2797-5831 <http://orcid.org/0000-0002-2797-5831>), Зайчук, В.О. (orcid.org/0000-0002-8895-1569 <http://orcid.org/0000-0002-8895-1569>) and Карташова, Л.А. (orcid.org/0000-0002-1270-4158 <http://orcid.org/0000-0002-1270-4158>) (2022) Experience-technologies of professional development of teachers in an open university In: Наука та освіта : зб. пр. ХVІ Міжнар. наук. конф., 4–11 січ. 2022 р., м. Хайдусобосло, Угорщина ХНУ, м. Хмельницький, Україна, pp. 26-30. ISBN 978-966-330-403-8