Record Details

Теоретичні та нормативні основи реалізації ранньої допомоги дітям із порушеннями слуху

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/730662/
http://kelmczasopisma.com/viewpdf/3053
10.51647/kelm.2020.7.2.1
 
Title Теоретичні та нормативні основи реалізації ранньої допомоги дітям із порушеннями слуху
Theoretical and normative bases of realization of early care for children with hearing impairments
Teoretyczne i normatywne podstawy realizacji wczesnej opieki nad dziećmi z wadami słuchu
 
Creator Литовченко, С.В.
 
Subject 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description У статті проаналізовано стан та особливості раннього втручання для дітей із порушеннями слуху, визначено етапи й організаційні форми здійснення ранньої допомоги, умови ефективності її застосування. У процесі дослідження уточнено сутність поняття «раннє втручання щодо дітей з порушеннями слуху» як міждисциплінарну сімейно-центровану систему допомоги дітям раннього віку з порушеннями (ризиками порушень) слуху, що передбачає ранній скринінг слуху, аудіологічну діагностику, слухопротезування, реалізацію індивідуальної програми підтримки та спрямована на покращення розвитку дитини (насамперед комунікації), підвищення якості життя родини. Враховуючи специфіку порушення, застосовування технології раннього втручання передбачає варіативність моделей надання послуги (вибір основного засобу комунікації, методу слухопротезування, освітнього маршруту). Важливим є вивчення міжнародної практики, досвіду країн, які мають тривалу історію та значні успіхи щодо ранньої допомоги дітям з особливими освітніми потребами.
The article analyzes the state and features of early intervention for children with hearing impairments, identifies the stages and organizational forms of early care, the conditions of its effectiveness. The study clarified the essence of the concept of “early intervention for children with hearing impairments” as an interdisciplinary family-centered system of care for young children with hearing impairments (risks) of hearing, providing early hearing screening, audiology, hearing aids, individual support program and targeted to improve the child’s development (especially communication), improve the quality of life of the family. Given the specifics of the violation, the use of early intervention technology involves the variability of service delivery models (choice of the main means of communication, method of hearing aids, educational route). It is important to study international practice, the experience of countries with a long history and significant progress in early care for children with special educational needs.
W artykule przeanalizowano stan i cechy wczesnej interwencji dla dzieci z zaburzeniami słuchu, określono etapy i formy organizacyjne wdrożenia wczesnej pomocy, warunki skuteczności jej stosowania. W procesie badawczym wyjaśniono istotę pojęcia „wczesna interwencja u dzieci niedosłyszących” jako interdyscyplinarny rodzinny system opieki nad małymi dziećmi z zaburzeniami słuchu (ryzykami zaburzeń słuchu), co obejmuje wczesny skrining słuchu, diagnostykę audiologiczną, protetykę słuchu, realizację indywidualnego programu wsparcia i ma na celu poprawę rozwoju dziecka (przede wszystkim komunikacji), poprawę jakości życia rodziny. Biorąc pod uwagę specyfikę zaburzenia, zastosowanie technologii wczesnej interwencji sugeruje zmienność modeli świadczenia usługi (wybór głównego środka komunikacji, metody protetyki słuchowej, ścieżki edukacyjnej). Ważne jest poznanie międzynarodowej praktyki, doświadczeń krajów, które mają długą historię i znaczące postępy we wczesnej opiece nad dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
 
Publisher Фундація «Інститут зі справ публічної адміністрації» в м. Люблін
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/730662/1/1%20%282%29.pdf
- Литовченко, С.В. (orcid.org/0000-0003-0001-4667 <http://orcid.org/0000-0003-0001-4667>) (2020) Theoretical and normative bases of realization of early care for children with hearing impairments Knowledge, Education, Law, Management, 7 (2) (35). pp. 3-7. ISSN 2353-8406
10.51647/kelm.2020.7.2.1
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.51647/kelm.2020.7.2.1