Record Details

Інтуїція і асоціації у процесі навчання учнів проєктуванню й конструюванню технічних об’єктів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/730289/
 
Title Інтуїція і асоціації у процесі навчання учнів проєктуванню й конструюванню технічних об’єктів
Intuition and associations in the process of teaching students in design and construction of technical objects
 
Creator Тарара, Анатолій Михайлович
 
Subject Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications
373 Kinds of school providing general education
 
Description У тезах наголошується на важливість вмілого і свідомого використання учнями своїх природних задатків (до них автор відносить інтуїцію і асоціативне мислення – асоціації) у процесі проектування і конструювання технічних об’єктів, розроблення творчих проектів. Зазначається, що такий висновок ґрунтується на аналізі результатів експериментальних досліджень у навчальному процесі гімназії, які були проведені автором вперше. Детально і зрозуміло висвітлено сутність інтуїції й асоціацій, що вчителі технологій зможуть використовувати як для підвищення свого професійного рівня, так і для навчання учнів. Запропоновано методичні рекомендації вчителям щодо використання інтуїції й асоціацій у навчальному процесі гімназії.
The theses emphasize the importance of skillful and conscious use by students of their natural talents (the author includes intuition and associative thinking - associations) in the process of designing and constructing technical objects, developing creative projects. It is noted that this conclusion is based on the analysis of the results of experimental research in the educational process of the gymnasium, which was conducted by the author for the first time. The essence of intuition and association is highlighted in detail and clearly, which technology teachers will be able to use both to improve their professional level and to teach students. Methodical recommendations are offered for teachers to use intuition and associations in the educational process of the gymnasium.
 
Publisher Видавничий дім «Гельветика»
 
Date 2022
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/730289/1/Teza_Tarara_2022.pdf
- Тарара, Анатолій Михайлович (orcid.org/0000-0001-7517-0651 <http://orcid.org/0000-0001-7517-0651>) (2022) Intuition and associations in the process of teaching students in design and construction of technical objects In: Міжнародна науково-практична конференція "Інноваційні наукові дослідження у галузі педагогіки та психології" (м. Запоріжжя 4-5 лютого 2022 р.) Видавничий дім «Гельветика», м. Запоріжжя, Україна, pp. 43-46. ISBN 978-966-992-759-0