Record Details

Особливості психологічних підходів у роботі з дітьми та сім'ями, що переживають наслідки травмуючих подій та опинились у складних життєвих обставинах

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/730026/
http://habitus.od.ua/journals/2021/31-2021/8.pdf
10.32843/2663-5208.2021.31.8
 
Title Особливості психологічних підходів у роботі з дітьми та сім'ями, що переживають наслідки травмуючих подій та опинились у складних життєвих обставинах
Features of Psychological Approaches in Working with Children and Families Experiencing the Consequences of Traumatic Events and Faund Themselves in Difficult Life Cercumstances
 
Creator Бондарук, Юлія Сергіївна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description У статті представлено результати теоретичного дослідження проблеми надання психосоціальної допомоги травмованим дітям і сім’ям, які опинились у складних життєвих обставинах. Мета дослідження – проаналі- зувати та узагальнити найбільш популярні психологічні підходи у роботі з психотравмою і окреслити принципи комплексного підходу психосоціальної допомоги в умовах освітнього процесу. Результати аналізу теоретичних джерел вітчизняних і зарубіжних дослідників дозволяють виділити та охарактеризувати такі підходи: ігровий підхід у різних його модифікаціях (клієнт-центрованої орієнтації, директивної або структурованої ігрової терапії тощо), когнітивно-поведінковий та травмофокусований, діалогічний підхід, арттерапію, а також соматичний підхід. У процесі дослідження були встановлені основні особливості застосування цих підходів у роботі з травмою, визначені переваги та обмеження, основні цілі та завдання роботи. Також були окреслені принципи комплексного підходу, що дозволяє не тільки поєднати можливості та переваги окремих видів роботи, а й стверджувати, що, якими б якісними не були розробки і підходи у вирішенні проблем психічної травматизації, важливого значення має їх уміле поєднання та використання у комбінації з іншими видами роботи. Згідно з принципами комплексного підходу, окрім вибору того чи іншого психологічного підходу, визначення основних та допоміжних методів у роботі з травмованими дітьми, важливо побудувати якісну і систематичну роботу не тільки з дитиною, а і з її батьками, близькими родичами та соціальним оточенням. Визначено, що основними цілями роботи в процесі надання допомоги є відреагування травматичних переживань, стабілізація емоційного стану та відновлення соціальної взаємодії між дітьми. Кожен з психологічних підходів виділяє певні етапи та структуру роботи у процесі надання допомоги, пропонує ті чи інші техніки та методики, але для ефективності і результативності слід враховувати особливості конкретної ситуації, особливості дитини, її сімейного і соціального оточення.
The article presents the results of a theoretical study of the problem of providing psychosocial assistance to traumatized children and families who find themselves in difficult life circumstances. The aim of the study was to analyze and summarize the most popular psychological approaches in dealing with trauma and to outline the principles of an integrated approach to psychosocial care in the educational process. The results of the analysis of theoretical sources of domestic and foreign researchers allow to identify and characterize such approaches as a game approach in its various modifications (client-centered orientation, directive or structured game therapy, etc.), cognitive-behavioral and trauma-focused, dialogical approach, art therapy and the somatic approach. In the course of the research the main features of application of these approaches in work with trauma were established, advantages and limitations, the basic purposes and tasks of work were defined. The principles of an integrated approach were also outlined, which not only combines the best opportunities and benefits of certain types of work, but also states that no matter how good the development and approaches to solving problems of mental trauma, their skillful combination and use in combination with other types of work is important. According to the principles of an integrated approach, in addition to choosing a psychological approach, determining the main and auxiliary methods in working with traumatized children, it is important to build quality and systematic work not only with the child but with parents, close relatives and social environment. It is clear that the main goals of the work in the process of providing assistance are to respond to traumatic experiences, stabilize the emotional state and restore social interaction between children. Each of the psychological approaches identifies certain stages and structure of work in the process of providing assistance, offers certain techniques and techniques, but for efficiency and effectiveness should take into account the specifics of the situation, the characteristics of the child’s family and social environment.
 
Publisher Видавничий дім "Гельветика"
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/730026/1/8.pdf
- Бондарук, Юлія Сергіївна (orcid.org/0000-0001-9162-1811 <http://orcid.org/0000-0001-9162-1811>) (2021) Features of Psychological Approaches in Working with Children and Families Experiencing the Consequences of Traumatic Events and Faund Themselves in Difficult Life Cercumstances Габітус (31). pp. 44-50. ISSN 2663-5208
10.32843/2663-5208.2021.31.8
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32843/2663-5208.2021.31.8