Record Details

Challenges and prospects of the use of digital learning instruments by teachers during the COVID-19 pandemic

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/730511/
http://elar.khnu.km.ua/handle/123456789/11265
 
Title Challenges and prospects of the use of digital learning instruments by teachers during the COVID-19 pandemic
Проблеми та перспективи використання вчителями цифрових засобів навчання під час пандемії COVID-19
Проблемы и перспективы использования учителями цифровых средств обучения в условиях пандемии COVID-19
 
Creator Bykov, V.
Gurzhii, Andrii N.
Zaichuk, V. O.
Kartashova, L.A.
Ivaniuk, Iryna
Ovcharuk, Oksana
 
Subject 004.77 General networking applications and services
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description A study on the use of online tools for teachers to organize education is presented. The study revealed a number of problems that schools face today in connection with the introduction of quarantine measures in Ukraine. New opportunities are outlined in ensuring the continuous professional development of teachers, which will overcome such problems as teachers' reluctance to introduce distance learning, fill gaps in knowledge of digital teaching aids, raise awareness of digital educational resources in teaching subjects.
Подано дослідження щодо використання вчителями онлайн-інструментів для організації навчання. Дослідження виявило низку проблем, з якими сьогодні стикаються школи у зв’язку із запровадженням карантинних заходів в Україні. Окреслюються нові можливості у забезпеченні безперервного професійного розвитку вчителів, що дозволить подолати такі проблеми, як небажання вчителів запроваджувати дистанційне навчання, заповнити прогалини у знаннях цифрових засобів навчання, підвищити обізнаність з цифровими освітніми ресурсами у викладанні предметів.
Представлено исследование использования онлайн-инструментов учителями для организации обучения. Исследование выявило ряд проблем, с которыми сегодня сталкиваются школы в связи с введением карантинных мероприятий в Украине. Намечены новые возможности в обеспечении непрерывного профессионального развития учителей, что позволит преодолеть такие проблемы, как нежелание учителей внедрять дистанционное обучение, заполнить пробелы в знаниях о цифровых средствах обучения, повышать осведомленность о цифровых образовательных ресурсах в преподавании предметов.
 
Publisher ХНУ
 
Date 2022
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/730511/3/Challenges%20and%20prospects%20of%20the%20use%20of%20digital%20learning%20instruments%20by%20teachers%20during%20the%20COVID.pdf
- Bykov, V. (orcid.org/0000-0002-5890-6783 <http://orcid.org/0000-0002-5890-6783>), Gurzhii, Andrii N. (orcid.org/0000-0001-6729-6254 <http://orcid.org/0000-0001-6729-6254>), Zaichuk, V. O. (orcid.org/0000-0002-8895-1569 <http://orcid.org/0000-0002-8895-1569>), Kartashova, L.A. (orcid.org/0000-0002-1270-4158 <http://orcid.org/0000-0002-1270-4158>), Ivaniuk, Iryna (orcid.org/0000-0003-2381-785X <http://orcid.org/0000-0003-2381-785X>) and Ovcharuk, Oksana (orcid.org/0000-0001-7634-7922 <http://orcid.org/0000-0001-7634-7922>) (2022) Challenges and prospects of the use of digital learning instruments by teachers during the COVID-19 pandemic In: Наука та освіта : зб. пр. ХVІ Міжнар. наук. конф., 4–11 січня 2022 р., м. Хайдусобосло, Угорщина ХНУ, м. Хмельницький, Україна, pp. 3-9. ISBN 978-966-330-403-8