Record Details

Цифрова компетентність вчителя: інструмент самооцінювання та особливості використання: методичні рекомендації

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/730497/
 
Title Цифрова компетентність вчителя: інструмент самооцінювання та особливості використання: методичні рекомендації
Цифровая компетентность учителя: инструмент самооценки и особенности использования: методические рекомендации
Digital competence of the teacher: a tool of self-assessment and features of use: methodical recommendations
 
Creator Биков, В.Ю.
Гриценчук, О.О.
Дубовик, О.А.
Завалевський, Ю.І.
Іванюк, І.В.
Кравчина, О.Є.
Овчарук, О.В.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Методичні рекомендації розкривають організаційно-методичні засади використання інструментів самооцінювання цифрової компетентності вчителя. Подано конкретні рекомендації щодо створення онлайн-анкет, проведення та аналізу отриманих даних щодо рівня цифрової компетентності вчителя. Подано опис змісту інструменту самооцінювання цифрової компетентності вчителя у контексті європейських підходів. Здійснено опис процедури забезпечення підтримки впровадження інструментів самооцінювання цифрової компетентності вчителя. Надано приклади інструментів самооцінювання цифровізації закладів освіти. Методичні рекомендації можуть бути корисними для педагогів та керівників закладів освіти, які впроваджують цифрові технології та дистанційне навчання.
Методические рекомендации раскрывают организационно-методические основы использования инструментов самооценки цифровой компетентности учителя. Представлены конкретные рекомендации по созданию онлайн-анкет, проведению и анализу полученных данных по уровню цифровой компетентности учителя. Представлено описание содержания инструмента самооценки цифровой компетентности учителя в контексте европейских подходов. Осуществлено описание процедуры обеспечения поддержки внедрения инструментов самооценки цифровой компетентности учителя. Представлены примеры инструментов самооценки цифровизации учебных заведений. Методические рекомендации могут быть полезны для педагогов и руководителей учебных заведений, внедряющих цифровые технологии и дистанционное обучение.
Methodical recommendations reveal the organizational and methodological principles of using tools for self-assessment of the digital competence of teachers. Specific recommendations for creating online questionnaires, and conducting and analyzing the data on the level of digital competence of teachers are given. The description of the content of the tool of self-assessment of digital competence of a teacher in the context of European approaches is given. A description of the procedure for providing support for the implementation of tools for self-assessment of digital competence of teachers. Examples of tools for self-assessment of digitalization of educational institutions are given. The guidelines can be useful for educators and heads of educational institutions that implement digital technologies and distance learning.
 
Publisher ІЦО НАПН України
 
Date 2022
 
Type Teaching Resource
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/730497/3/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4-%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC.%20%D1%86%D0%B8%D1%84%D1%80-%D0%BA%D0%BE%D0%BC-%202022.pdf
- Биков, В.Ю. (orcid.org/0000-0002-5890-6783 <http://orcid.org/0000-0002-5890-6783>), Гриценчук, О.О. (orcid.org/0000-0003-3173-7649 <http://orcid.org/0000-0003-3173-7649>), Дубовик, О.А., Завалевський, Ю.І. (orcid.org/0000-0002-8039-8869 <http://orcid.org/0000-0002-8039-8869>), Іванюк, І.В. (orcid.org/0000-0003-2381-785X <http://orcid.org/0000-0003-2381-785X>), Кравчина, О.Є. (orcid.org/0000-0002-3903-0835 <http://orcid.org/0000-0002-3903-0835>) and Овчарук, О.В. (orcid.org/0000-0001-7634-7922 <http://orcid.org/0000-0001-7634-7922>) (2022) Digital competence of the teacher: a tool of self-assessment and features of use: methodical recommendations [Teaching Resource] (Unpublished)