Record Details

Навчальний текст як феномен: сутність та визначення

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/730392/
https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/scientia/issue/view/22.04.2022
 
Title Навчальний текст як феномен: сутність та визначення
Educational text as a phenomenon: essence and definition
 
Creator Шевчук, Л.М.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У тезах акцентовано увагу читачів на трактуваннях поняття «текст», які уміщені у довідкових, наукових та методичних виданнях. Описано різні погляди щодо визначення поняття «навчальний текст». Висловлено власну думку щодо понять «навчальний», «навчальний текст».
The theses focus readers' attention on the interpretations of the concept of «text», which are included in reference, scientific and methodological publications. Different views on the definition of «educational text» are described. His own opinion was expressed on the concepts of «educational», «educational text».
 
Publisher European Scientific Platform
 
Date 2022
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/730392/1/%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D1%83%D0%BA%20%D0%9B%20%D0%9C.pdf
- Шевчук, Л.М. (orcid.org/0000-0002-4193-0971 <http://orcid.org/0000-0002-4193-0971>) (2022) Educational text as a phenomenon: essence and definition In: Sectoral research XXI: characteristics and features: collection of scientific papers «SCIENTIA» with Proceedings of the III International Scientific and Theoretical Conference, April 22, 2022 European Scientific Platform, с. Chicago, USA, pp. 40-42. ISBN 979-8-88526-804-2