Record Details

Формування міжкультурної іншомовної комунікативної компетентності учнів 5–6 класів гімназій в монологічному мовленні

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/730350/
http://perspectives.pp.ua/index.php/nauka/article/view/1359
10.52058/2786-5274-2022-4(6)-150-163
 
Title Формування міжкультурної іншомовної комунікативної компетентності учнів 5–6 класів гімназій в монологічному мовленні
Forming Intercultural Communicative Competence of 5-6 Grade Students in Monologues
 
Creator Пасічник, Олександр Сергійович
Пасічник, Олена Олексіївна
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description Утвердження компетентнісної парадигми спонукає до перегляду деяких положень методики навчання іноземних мов із метою сформувати в учнів готовність до участі в ситуаціях комунікативної взаємодії з представниками іншої культури. Практика засвідчує, що навчання монологічного мовлення нерідко зводиться до переказу завчених тем, що суттєво нівелює його комунікативний потенціал та не може корелювати із засадами компетентнісної парадигми.
Мета статті полягає в обґрунтуванні комунікативної природи монологічного мовлення, його адресованості співрозмовнику. У статті виокремлено основні типи монологів, які можуть продукуватися учнями 5-6 класів гімназій (опис, повідомлення, розмірковування), а також окреслено інструментарій, який дасть вчителю змогу формувати в учнів уміння монологічного мовлення відповідно до засад комунікативно-діяльнісного підходу. Дослідження є результатом спостережень та апробаційного навчання, яке охопило учнів 5-6 класів гімназій. Вибір цієї вікової категорії зумовлений тим, що в основній школі, розпочинається систематична робота над поступовим формуванням в учнів умінь створювати власний мовленнєвий продукт з опорою на особистий та навчальний досвід.
Основними методами дослідження були спостереження за навчальним процесом, фіксація результатів навчальної діяльності та їх порівняльний аналіз. Відповідно до концепції дослідження, учителі іноземних мов отримували методичні рекомендації щодо апробації пропонованих підходів до навчання монологічного мовлення та формулювали свої рекомендації і пропозиції щодо підвищення їх ефективності.
Результати дослідження засвідчили, що учні можуть суттєво підвищити якість монологів за умови дотримання вимог щодо структурування своїх висловлювань відповідно до їх типу та завдяки використанню мовних шаблонів, кліше. Результати спостережень засвідчили, що використання учнями візуальних опор мало позитивний вплив на дотримання логіки викладення власних думок.
Strategy to bring Ukrainian system of education to competence-oriented standards prompts educators to reconsider traditional methodological approaches to teaching foreign languages in order to provide its communicative nature and shape the ability to communicate with representatives of other cultures. In educational practice monologue speech has long had a reputation of activity with low communicative output. Mostly it involved mechanical memorizing of topics or text fragments and reproducing them to a teacher. Hence, approaches to shaping students’ skills in monologue speech require to be thoroughly reconsidered from perspectives of competence approach.
The objective of the research is to prove that monologues have a communicative nature, thus they are addressed to another person. Besides, the author outlines the main types of monologues and provides the teacher with tools to shape relevant skills in students. The research was aimed at students of Grade 5-6. This category was chosen as students start their education at secondary school and skills in all types of communicative activity are to be shaped according to the standards of secondary school. The main methods of research involved providing teachers with relevant methodological recommendations, observation of educational process and students’ progress, analyzing teachers’ feedback.
The research proved that students can profoundly improve their skills in monologue speech provided they follow teacher’s instructions in structuring their utterances according to its type (description, report, reflection), using relevant patterns. Evidence proved that using visual prompts has a favorable effect on students’ skills to reproduce their monologues.
 
Publisher Видавнича група «Наукові перспективи»
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/730350/1/Pasichnyk_Monolog_5-6_Klas.pdf
- Пасічник, Олександр Сергійович (orcid.org/0000-0002-0665-2099 <http://orcid.org/0000-0002-0665-2099>) and Пасічник, Олена Олексіївна (orcid.org/0000-0003-0792-2406 <http://orcid.org/0000-0003-0792-2406>) (2022) Forming Intercultural Communicative Competence of 5-6 Grade Students in Monologues Наукові інновації та передові технології, 4 (6). pp. 150-163. ISSN 2786-5274
10.52058/2786-5274-2022-4(6)-150-163
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.52058/2786-5274-2022-4(6)-150-163