Modeling of the adaptive system of individualization and personalization of future specialists’ professional training in the conditions of blended learning
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/730256/
http://ceur-ws.org/Vol-3104/paper138.pdf |
|
Title |
Modeling of the adaptive system of individualization and personalization of future specialists’ professional training in the conditions of blended learning
Моделювання адаптивної системи індивідуалізації та персоналізації професійної підготовки майбутніх фахівців в умовах змішаного навчання |
|
Creator |
Osadcha, Kateryna P.
Osadchyi, Viacheslav V. Kruhlyk, Vladyslav S. Spirin, Oleg |
|
Subject |
004 Computer science and technology. Computing. Data processing
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
The model of adaptive system of individualization and personalization of future specialists’ professional training in the conditions of blended learning is offered. It includes the contextual, pedagogical and instrumental subsystems. In the system, the adaptability is planned to be implemented through the adaptation of educational materials, monitoring, devices, face-to- face classes; individualization involves the study of students’ individual features, support and assistance of student’s individual syllabus, individualization of the learning process, development of student’s individual features and formation of new characteristics according to student’s educational needs, monitoring of student’s individual progress; personalization involves the organization of the educational environment, including the electronic one.
Запропоновано модель адаптивної системи індивідуалізації та персоналізації професійної підготовки майбутніх фахівців в умовах змішаного навчання. Вона включає контекстну, педагогічну та інструментальну підсистеми. У системі адаптивність планується реалізувати шляхом адаптації навчальних матеріалів, моніторингу, засобів, очних занять; індивідуалізація передбачає вивчення індивідуальних особливостей студентів, підтримку та сприяння індивідуальному навчальному плану студента, індивідуалізацію процесу навчання, розвиток індивідуальних особливостей студента та формування нових характеристик відповідно до освітніх потреб студента, моніторинг індивідуальної успішності студента; персоналізація передбачає організацію освітнього середовища, у тому числі електронного. |
|
Publisher |
CEUR-WS
|
|
Date |
2022
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/730256/1/Modeling%20of%20the%20adaptive%20system_paper138.pdf
- Osadcha, Kateryna P. (orcid.org/0000-0003-0653-6423 <http://orcid.org/0000-0003-0653-6423>), Osadchyi, Viacheslav V. (orcid.org/0000-0001-5659-4774 <http://orcid.org/0000-0001-5659-4774>), Kruhlyk, Vladyslav S. (orcid.org/0000-0002-5196-7241 <http://orcid.org/0000-0002-5196-7241>) and Spirin, Oleg (orcid.org/0000-0002-9594-6602 <http://orcid.org/0000-0002-9594-6602>) (2022) Modeling of the adaptive system of individualization and personalization of future specialists’ professional training in the conditions of blended learning Proceedings of the VI International Workshop on Professional Retraining and Life-Long Learning using ICT: Person-oriented Approach (3L-Person 2021) co-located with 17th International Conference on ICT in Education, Research, and Industrial Applications: I (3104). pp. 43-54. ISSN 1613-0073 |
|