Record Details

Modeling of the adaptive system of individualization and personalization of future specialists’ professional training in the conditions of blended learning

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/730256/
http://ceur-ws.org/Vol-3104/paper138.pdf
 
Title Modeling of the adaptive system of individualization and personalization of future specialists’ professional training in the conditions of blended learning
Моделювання адаптивної системи індивідуалізації та персоналізації професійної підготовки майбутніх фахівців в умовах змішаного навчання
 
Creator Osadcha, Kateryna P.
Osadchyi, Viacheslav V.
Kruhlyk, Vladyslav S.
Spirin, Oleg
 
Subject 004 Computer science and technology. Computing. Data processing
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The model of adaptive system of individualization and personalization of future specialists’ professional training in the conditions of blended learning is offered. It includes the contextual, pedagogical and instrumental subsystems. In the system, the adaptability is planned to be implemented through the adaptation of educational materials, monitoring, devices, face-to- face classes; individualization involves the study of students’ individual features, support and assistance of student’s individual syllabus, individualization of the learning process, development of student’s individual features and formation of new characteristics according to student’s educational needs, monitoring of student’s individual progress; personalization involves the organization of the educational environment, including the electronic one.
Запропоновано модель адаптивної системи індивідуалізації та персоналізації професійної підготовки майбутніх фахівців в умовах змішаного навчання. Вона включає контекстну, педагогічну та інструментальну підсистеми. У системі адаптивність планується реалізувати шляхом адаптації навчальних матеріалів, моніторингу, засобів, очних занять; індивідуалізація передбачає вивчення індивідуальних особливостей студентів, підтримку та сприяння індивідуальному навчальному плану студента, індивідуалізацію процесу навчання, розвиток індивідуальних особливостей студента та формування нових характеристик відповідно до освітніх потреб студента, моніторинг індивідуальної успішності студента; персоналізація передбачає організацію освітнього середовища, у тому числі електронного.
 
Publisher CEUR-WS
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/730256/1/Modeling%20of%20the%20adaptive%20system_paper138.pdf
- Osadcha, Kateryna P. (orcid.org/0000-0003-0653-6423 <http://orcid.org/0000-0003-0653-6423>), Osadchyi, Viacheslav V. (orcid.org/0000-0001-5659-4774 <http://orcid.org/0000-0001-5659-4774>), Kruhlyk, Vladyslav S. (orcid.org/0000-0002-5196-7241 <http://orcid.org/0000-0002-5196-7241>) and Spirin, Oleg (orcid.org/0000-0002-9594-6602 <http://orcid.org/0000-0002-9594-6602>) (2022) Modeling of the adaptive system of individualization and personalization of future specialists’ professional training in the conditions of blended learning Proceedings of the VI International Workshop on Professional Retraining and Life-Long Learning using ICT: Person-oriented Approach (3L-Person 2021) co-located with 17th International Conference on ICT in Education, Research, and Industrial Applications: I (3104). pp. 43-54. ISSN 1613-0073