Record Details

Розроблення і застосування smart-комплексів навчальних дисциплін у професійній підготовці майбутніх фахівців

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/729358/
https://vspu.net/sit/index.php/sit/issue/view/188/184
 
Title Розроблення і застосування smart-комплексів навчальних дисциплін у професійній підготовці майбутніх фахівців
Development and application of smart-complexes of disciplines in professional training of future specialists
Разработка и применение smart-комплексов обучающих дисциплин в профессиональной подготовке будущих специалистов
 
Creator Гуменний, О.Д.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті висвітлено розроблення і застосування в закладах професійної освіти Smart-комплексів навчальних дисциплін як інтегративного інформаційного середовища, що сприяє
підвищенню якості професійної підготовки майбутніх фахівців для різних галузей економіки. Відображено вимоги до розроблення і застосування Smart-комплексів навчальних дисциплін. Окреслено можливості врахування особливостей психо-фізіологічного розвитку особистості майбутніх фахівців у доборі й структуруванні змісту навчальної інформації, представленої в Smart-комплексах навчальних дисциплін, що розробляються з дотриманням вимог трьох основних
підходів: представлення; дії і висловлювання; взаємодії. У їх розробленні важливо дотримуватися таких вимог: відповідність освітнім стандартам; органічне поєднання гіпертексту та мультимедіа-інформації; взаємодоповнення реального і віртуального представлення навчальної інформації в інтегративному інформаційному середовищі; регулювання складників інтегративного інформаційного середовища (студенти самостійно керують їх зміною, мають доступ до навчальної інформації, можуть перевіряти свої знання, систематизувати та поглиблювати їх, так як Smart-комплекси навчальних дисциплін мають властивість постійно розширюватися й оновлюватися), що забезпечує рівні можливості для навчальної діяльності студентів.
У статті також відображено використання квазінейронної мережі Коско при створенні проєктів з використанням «синергетичного ефекту» (при взаємодії двох або більше факторів їхня дія суттєво переважає ефект кожного з них), коли пропозиції малої ваги впливу перекриваються пропозиціями більшої ваги – забезпечуються як високі кінцеві результати діяльності студентів у рамках досягнення правильно означених навчальних цілей, так і сприяння максимальній самореалізації кожного з них на основі їхнього потенціалу в проєктній діяльності.
The article highlights the development and application in vocational education institutions Smart sets of disciplines as an integrative information environment that promotes
improving the quality of training of future professionals in various sectors of the economy. The requirements for the development and application of Smart-complexes of academic disciplines are reflected. Possibilities of taking into account the peculiarities of psycho-physiological development of the personality of future specialists in the selection and structuring of the content of educational information presented in Smart-complexes of disciplines developed in compliance with the requirements of the three main
approaches: presentation; actions and statements; interaction. In their development it is important to comply with the following requirements: compliance with educational standards; organic combination of hypertext and multimedia information; complementarity of real and virtual presentation of educational information in an integrative information environment; regulation of the components of the integrative information environment (students independently manage their change, have access to educational information, can test their knowledge, systematize and deepen it, as Smart-complexes of disciplines have the ability to constantly expand and update), which provides equal opportunities for learning students.
The article also reflects the use of the Cosco quasi-neural network in the creation of projects using the "synergistic effect" (when two or more factors interact, their action significantly outweighs the effect of each), when proposals of low impact overlap with proposals of greater weight - provided as high end results. students in the framework of achieving the right learning objectives, and promoting the maximum self-realization of each of them on the basis of their potential in project activities.
В статье отражена разработка и применение в учреждениях профессионального образования Smart комплексов учебных дисциплин как интегративной информационной среды, способствующей повышению качества профессиональной подготовки будущих специалистов для разных отраслей экономики. Отражены требования к разработке и применению Smart-комплексов обучающих дисциплин. Очерчены возможности учета особенностей психофизиологического развития личности будущих специалистов в подборе и структурировании содержания учебной информации, представленной в Smart-комплексах учебных дисциплин, разрабатываемых с соблюдением требований трех основных подходов: представление; действия и выражения; взаимодействия. В их разработке важно соблюдать следующие требования: соответствие образовательным стандартам; органическое сочетание гипертекста и мультимедиа-информации; взаимодополнение реального и виртуального представления обучающей информации в интегративной информационной среде; регулирование составляющих интегративной информационной среды (студенты самостоятельно управляют их изменением, имеют доступ к учебной информации, могут проверять свои знания, систематизировать и углублять их, так как Smart-комплексы учебных дисциплин обладают свойством постоянно расширяться и обновляться), что обеспечивает равные возможности для учебной деятельности студентов.
В статье также отражено использование квазинейронной сети Коско при создании проектов с использованием синергетического эффекта (при взаимодействии двух или более факторов их действие существенно преобладает эффект каждого из них), когда предложения малого веса воздействия перекрываются предложениями большего веса – обеспечиваются как высокие конечные результаты деятельности. студентов как в рамках достижения правильно обозначенных учебных целей, так и содействие максимальной самореализации каждого из них на основе их потенциала в проектной деятельности.
 
Publisher ТОВ «Друк плюс»
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/729358/1/%D0%A0%D0%B0%D0%B4%D0%BA%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D1%87%20%D1%96%20%D0%93%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D0%B9.pdf
- Гуменний, О.Д. (orcid.org/0000-0001-6596-3551 <http://orcid.org/0000-0001-6596-3551>) (2021) Development and application of smart-complexes of disciplines in professional training of future specialists Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми (62). pp. 69-96. ISSN 2415-8097