Record Details

Педагогічна інтернатура у професійному становленні вчителя-початківця

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/730094/
https://iea.gov.ua/wp-content/uploads/2021/11/Zbirnik-tez-dopovidej_Reforma-osviti-v-Ukrayini.-Informatsijno-analitichne-zabezpechennya_2021.pdf#page=198
 
Title Педагогічна інтернатура у професійному становленні вчителя-початківця
Pedagogical internship in the professional development of a novice teacher
 
Creator Вовк, М.П.
Грищенко, Ю.В.
 
Subject 378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Окреслено роль педагогічної інтернатури у професійному становленні молодого фахівця. Проаналізовано зарубіжний досвід запровадження педагогічної інтернатури як форми професійного вдосконалення з метою входження в професію, адаптації до умов закладу освіти на базі поєднання теоретичних знань і практичного досвіду педагогічної діяльності на основі партнерського наставництва. Зазначено, що в сучасних умовах реформування вітчизняної педагогічної освіти актуалізується необхідність приведення змісту та процесуальної складової педагогічної підготовки вчителя у відповідність зі стандартами початкової, загальної середньої освіти, посилення розвитку практичних компетенцій вчителя на праксеологічних інноваційних засадах.
The role of pedagogical internship in the professional development of a young specialist is outlined. The foreign experience of introduction of pedagogical internship as a form of professional improvement for the purpose of entering the profession, adaptation to the conditions of educational institution on the basis of combination of theoretical knowledge and practical experience of pedagogical activity on the basis of partner mentoring is analyzed.It is noted that in the current conditions of reforming domestic pedagogical education the need to bring the content and procedural component of pedagogical training of teachers in line with the standards of primary and general secondary education, strengthening the development of practical competencies of teachers on praxeologically innovative principles.
 
Publisher ДНУ «Інститут освітньої аналітики»
 
Date 2021
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/730094/1/%D0%92%D0%BE%D0%B2%D0%BA_%D0%93%D1%80%D0%B8%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf
- Вовк, М.П. (orcid.org/0000-0002-9109-9194 <http://orcid.org/0000-0002-9109-9194>) and Грищенко, Ю.В. (orcid.org/0000-0002-9822-9668 <http://orcid.org/0000-0002-9822-9668>) (2021) Pedagogical internship in the professional development of a novice teacher In: Education Reform іn Ukraine. Information and Analytical Support: Book of Abstracts of the IІI International Scientific and Practical Conference, October 28th, 2021. Kyiv. ДНУ «Інститут освітньої аналітики», м. Київ, Україна, pp. 198-200.