Record Details

Методичні особливості реалізації фізичного складника базової середньої освіти в контексті становлення сучасної особистості

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/730269/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2021-rik/
 
Title Методичні особливості реалізації фізичного складника базової середньої освіти в контексті становлення сучасної особистості
Методические особенности реализации физической составляющей базового среднего образования в контексте становления современной личности
Methodical features of realization of physical component of basic average education in the context of the formation of the modern personality
 
Creator Непорожня, Лідія Вікторівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
53 Physics
 
Description The abstracts describe the results of the search and modeling phase of the study. The analysis of priority directions of development of modern education was carried out and two groups of theoretical problems which arise on the way of realization of a physical component of basic secondary education were revealed. The first group (external problems) includes problems of structure and organization of science education. The problems of the second group (internal) are due to the relationship of goals, content, tools, methods and forms of teaching physics.
В тезисах описаны результаты поисково-моделирующего этапа исследования. Был проведен анализ приоритетных направлений развития современного образования и выявлены две группы теоретических проблем, возникающих на пути реализации физической составляющей базового среднего образования. К первой группе (внешние проблемы) относятся проблемы структуры и организации естественнонаучного образования. Проблемы второй группы (внутренние) обусловлены взаимосвязью целей, содержания, средств, методов и форм обучения физике.
В тезах описано результати пошуково-моделювального етапу дослідження. Було здійснено аналіз пріоритетних напрямів розвитку сучасної освіти й виявлено дві групи теоретичних проблем, які постають на шляху реалізації фізичного складника базової середньої освіти. До першої групи (зовнішні проблеми) належать проблеми структури і організації природничо-наукової освіти. Проблеми другої групи (внутрішні) зумовлені взаємозв’язком цілей, змісту, засобів, методів та форм навчання фізики.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2021
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/730269/1/Neporoznya_Anotovani_2021_doc.pdf
- Непорожня, Лідія Вікторівна (orcid.org/0000-0002-6984-7918 <http://orcid.org/0000-0002-6984-7918>) (2021) Methodical features of realization of physical component of basic average education in the context of the formation of the modern personality In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2021 рік Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 136-137. ISBN 978-966-644-606-3