Record Details

Організація навчального процесу у спеціальних закладах для дітей з особливими потребами (2017-2020 рр.)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/730252/
http://perspectives.pp.ua/index.php/nauka/article/view/1365
10.52058/2786-5274-2022-4(6)-221-230
 
Title Організація навчального процесу у спеціальних закладах для дітей з особливими потребами (2017-2020 рр.)
Organization of the educational process in special institutions for children with special needs (2017-2020)
 
Creator Шевченко, Світлана Миколаївна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description У статті представлено результати аналізу історико-педагогічної літератури та нормативно-правових документів у галузі освіти дітей з особливими потребами. З’ясовано, що нові нормативно-правові документи Державний стандарт початкової освіти (2018, 2020), Положення про спеціальну школу (2019), Положення про навчально-реабілітаційний центр (2019) та інші відіграли велику роль у розвитку не лише навчально-виховного процесу дітей з особливими потребами, але й їхнього швидкого адаптування у суспільство. Визначено, що діти з особливими потребами маючи свої особливості навчалися у спеціальних закладах. Обґрунтовано актуальність проблеми у цьому напрямку і доведено, що їх навчання і виховання здійснювалося у спеціально створених умовах, з’ясовано які послуги надавалися дітям з особливими потребами загальноосвітніми навчальними закладами, а також встановлено яким чином-відбувався навчально-виховний процес дітей з особливими потребами.
Визначено, які потреби належали до особливостей навчально-виховного процесу таких дітей, а саме: корекційно-розвиткові заняття, психолого-педагогічних послуги, корекція фізичного та/або розумового розвитку. Показано, що відповідно до порядку організації навчального процесу у загальноосвітніх навчальних закладах було визначено основні завдання спеціальної школи. Встановлено, що у досліджуваний період працювали різні типи закладів відповідно до особливих освітніх потребам, діти з особливими потребами маючи свої особливості навчалися у різних зазначених типах шкіл відповідно до своїх особливостей; навчалися за індивідуальними програмами, з’ясовано яким чином-відбувався навчально-виховний процес дітей з особливими потребами. Доведено, що впровадження покладено в основу інноваційного підходу до навчання дітей з особливими освітніми потребами є і нині однією з актуальних проблем їх розвитку.
The article presents the results of the analysis of historical and pedagogical literature and legal documents in the field of education of children with special needs. It has been established that the new legal documents of the State Standard of Primary Education (2018, 2020), the Regulations on the Special School (2019), the Regulations on the Educational and Rehabilitation Center (2019) and others have played a big role in the development of not only the educational process of children with special needs, but also their rapid adaptation to society. It was determined that children with special needs, having their own characteristics, studied in special institutions. The relevance of the problem in this direction is substantiated and it is proved that their education and upbringing was carried out under specially created conditions, it was found out what services were provided to children with special needs by general educational institutions, and it was also established how the educational process of children with special needs took place.
It was determined what needs were related to the peculiarities of the educational process of such children, namely: correctional-developed classes, psychological and pedagogical services, correction of physical and / or mental development. It is shown that according to the order of organization of the educational process in general educational institutions, the main tasks of the special school were determined. It was established that during the study period, different types of institutions worked in accordance with special educational needs, children with special needs, having their own characteristics, studied in various specified types of schools in accordance with their own characteristics; studied according to individual programs, it was found out how the educational process of children with special needs. It has been proven that the introduction is the basis of an innovative approach to teaching children with special educational needs and is now one of the urgent problems of their development.
 
Publisher Видавнича група «Наукові перспективи», Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління»
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/730252/1/%D0%9D%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%96_%D1%96%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97_%D1%82%D0%B0_%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D1%96_%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97_4_6-222-231.pdf
- Шевченко, Світлана Миколаївна (orcid.org/0000-0002-0432-8893 <http://orcid.org/0000-0002-0432-8893>) (2022) Organization of the educational process in special institutions for children with special needs (2017-2020) Scientific innovations and advanced technologies, 4 (6). pp. 222-231. ISSN 2786-5274
10.52058/2786-5274-2022-4(6)-221-230
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.52058/2786-5274-2022-4(6)-221-230