Record Details

Підготовка учителя природничих предметів до викладання інтегрованих курсів у 5-6 класах на засадах компетентнісного підходу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/730250/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2021-rik/
 
Title Підготовка учителя природничих предметів до викладання інтегрованих курсів у 5-6 класах на засадах компетентнісного підходу
Подготовка учителя естественных предметов к преподаванию интегрированных курсов в 5-6 классах на основе компетентностного подхода
Preparation of the teacher of natural subjects for teaching of integrated courses in 5-6 classes on the basis of the competence approach
 
Creator Тишковець, Марія Дмитрівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description В тезах описано фахову підготовку учителів природничих предметів. До цього часу вона здійснюється розподілено за галузями наук і не містить міжгалузевих дисциплін чи навчальних модулів, які б розкривали змістові питання цілісної шкільної природничої освіти як мінімум. В сучасних умовах високотехнологічного інформаційного суспільства підготовка учителів природничих предметів ще повинна бути розширена й дисциплінами, які розкривають зв’язки природничих наук із математикою, технікою й технологіями.
В тезисах описана профессиональная подготовка учителей естественных предметов. До сих пор она осуществляется распределено по отраслям наук и не содержит межотраслевых дисциплин или учебных модулей, раскрывающих содержательные вопросы целостного школьного естественнонаучного образования как минимум. В современных условиях высокотехнологичного информационного общества подготовка учителей естественнонаучных предметов еще должна быть расширена и дисциплинами, раскрывающими связи естественных наук с математикой, техникой и технологиями.
Theses describe the professional training of teachers of natural sciences. Until now, it is divided into branches of science and does not contain interdisciplinary disciplines or training modules that would reveal the substantive issues of holistic school natural education at least. In the modern conditions of the high-tech information society, the training of science teachers has yet to be expanded to include disciplines that reveal the links between science and mathematics, engineering and technology.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2021
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/730250/2/Tishkovec_Anotovani__doc_2021.pdf
- Тишковець, Марія Дмитрівна (2021) Preparation of the teacher of natural subjects for teaching of integrated courses in 5-6 classes on the basis of the competence approach In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2021 рік Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, p. 217. ISBN 978-966-644-606-3