Record Details

Особливості змішаного навчання в початковій школі

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/730245/
https://sci-conf.com.ua/viii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-topical-issues-of-modern-science-society-and-education-26-28-fevralya-2022-goda-harkov-ukraina-arhiv/
 
Title Особливості змішаного навчання в початковій школі
Features of blended learning in primary school
 
Creator Барановська, Олена Володимирівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description Серед сучасних підходів до навчання провідне місце займає комбіноване або змішане навчання (blended learning). Релізація системи змішаного навчання вимагає вирішення низки важливих проблем: виокремлення тенденцій модернізації навчального процесу, вирішення психолого-педагогічних проблем організації й упровадження змішаного навчання в початковій школі, трансформації змісту, форм та методів організації навчальної діяльності учнів. Відбувається уточнення понять «змішане навчання», «індивідуалізація навчання», «персоналізація навчального процесу». Сучасна початкова школа трансформує традиційні форми і методи навчання, використовує можливості віртуального співробітництва, результати різноманітних експериментів передових вчителів та різних типів навчальних закладів, беручи з них найкраще. Поступово досвід і майстерність вчителя гармонійно і ефективно об'єднуються із відповідальністю батьків та залученням дитини до інформаційного простору.
Among modern approaches to learning, the leading place is occupied by blended learning. Implementation of the blended learning system requires solving a number of important problems: identifying trends in modernization of the educational process, solving psychological and pedagogical problems of organization and implementation of blended learning in primary school, transformation of content, forms and methods of organizing student learning. The concepts of "blended learning", "individualization of learning", "personalization of the learning process" are being clarified. Modern primary school transforms traditional forms and methods of teaching, uses the possibilities of virtual cooperation, the results of various experiments of advanced teachers and different types of educational institutions, taking from them the best. Gradually, the experience and skills of the teacher are harmoniously and effectively combined with the responsibility of parents and the involvement of the child in the information space.
 
Publisher SPC “Sciconf.com.ua”
 
Date 2022
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/730245/2/TOPICAL-ISSUES-OF-MODERN-SCIENCE-SOCIETY-AND-EDUCATION-26-28.02.22%20%281%29-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8B-405-410.pdf
- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511 <http://orcid.org/0000-0002-0788-8511>) (2022) Features of blended learning in primary school In: The 8th International scientific and practical conference “Topical issues of modern science, society and education” (February 26-28, 2022, Kharkiv, Ukraine). SPC “Sciconf.com.ua”, с. Kharkiv, Ukraine, pp. 405-410. ISBN 978-966-8219-85-6