COVID's effects on Higher Education: from challenges to opportunities
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/730125/
https://www.mbacademy.org.uk/index.php/home-josi 10.51659/josi.21.148 |
|
Title |
COVID's effects on Higher Education: from challenges to opportunities
Вплив COVID на Вищу Освіту: від викликів до можливостей |
|
Creator |
Vus, Viktor
Khudoba, Oleksandra Zayats, Diana Klos, Lilia Shkoliar, Mariana Flaherty, Maureen Kovalchuk, Oleksandr |
|
Subject |
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
This research embraces medical and social issues that lead to changes particularly in the activities of higher education systems, focusing first of all, on the functioning of higher education institutions in the context of the COVID-19 Pandemic and the “quarantine” period. This research is designed to attract the attention of decision-makers and society in general to the importance of a focus on mental health in the higher-education system and to highlight these issues as a part of educational policy in the process of adapting to new living conditions during and after the quarantine period. As educators in different universities, we have noticed many shifts in energy and mood in ourselves and our students during the tsunami of changes brought on by COVID-19. As the way we deliver education pivots and pivots again, rather than just weather these changes, this research seeks to identify just what those changes are, how they are being addressed and the impact of them. The article analyses the reasons that brought the world community to actively study the social, psychological and mental consequences of the COVID-19 pandemic on students and staff of higher-education institution in general. Special attention in the article is given to the peculiarities of maintaining and saving the psychological health of students in conditions of chronic fatigue, overwork and ongoing stress. Based on the existing strategic` analysis and through the prism of the COVID-19 determinants, the main directions for changes in higher education institutions are proposed so as to preserve the mental health of people in the context of the COVID-19 pandemic, during the period of quarantine, and following.
Дане дослідження охоплює медичні та соціальні питання, які призводять до змін, зокрема, в діяльності систем вищої освіти, зосереджено насамперед на функціонуванні вищих навчальних закладів в умовах пандемії COVID-19 та періоду «карантину». Це дослідження покликане привернути увагу осіб, які приймають рішення, та суспільства загалом до важливості зосередження уваги на психічному здоров’ї у системі вищої освіти та висвітлити ці питання як складову освітньої політики в процесі адаптації до нового життя. умови під час і після карантину. Як викладачі різних університетів, ми помітили багато зрушень в енергетиці та настрої в собі та своїх студентах під час цунамі змін, викликані COVID-19. Оскільки спосіб, у який ми надаємо освіту, повертається і знову повертається, а не просто витримує ці зміни, це дослідження спрямоване на визначення того, що це за зміни, як вони вирішуються та вплив на них. У статті аналізуються причини, які спонукали світове співтовариство активно вивчати соціальні, психологічні та психічні наслідки пандемії COVID-19 на студентів та працівників вищого навчального закладу загалом. Особливу увагу в статті приділено особливостям збереження та збереження психологічного здоров’я студентів в умовах хронічної втоми, перевтоми та постійного стресу. На основі існуючого стратегічного аналізу та через призму детермінант COVID-19 запропоновано основні напрями змін у вищих навчальних закладах для збереження психічного здоров’я людей в умовах пандемії COVID-19, під час період карантину та наступні. |
|
Publisher |
Management & Business Academy
|
|
Date |
2021
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Rights |
cc_by_nc
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/730125/1/Viktor.pdf
- Vus, Viktor, Khudoba, Oleksandra, Zayats, Diana, Klos, Lilia, Shkoliar, Mariana, Flaherty, Maureen and Kovalchuk, Oleksandr (2021) COVID's effects on Higher Education: from challenges to opportunities Journal of Organizational Studies and Innovations, 4 (8). pp. 13-31. ISSN 2056-9130 10.51659/josi.21.148 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.51659/josi.21.148
|
|