До питання формування формування професійної компетентності педагога інклюзивного закладу
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/729809/
http://pedpsy.duan.edu.ua/images/PDF/2015/1/12.pdf |
|
Title |
До питання формування формування професійної компетентності педагога інклюзивного закладу
To the Formation of professional competence of a teacher of an inclusive institution |
|
Creator |
Гладуш, В. А.
Баранець, Я.Ю. |
|
Subject |
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті аналізується сутність поняття «деінституалізація» та кроки з упровадження в систему освіти України інклюзивної форми навчання; висвітлюються основні науково-теоретичні розробки проблем інклюзивної педагогіки; обґрунтовується актуальність питання щодо необхідності подальшого вдосконалення професійної компетентності педагогів інклюзивного закладу в системі післядипломної педагогічної освіти.
В статье раскрывается сущность понятия «деинституализация» и шаги по внедрению в систему образования Украины инклюзивной формы обучения; освещаются основные научно-теоретические разработки проблем инклюзивной педагогики; обосновывается актуальность вопроса о необходимости дальнейшего совершенствования профессиональной компетентности педагогов инклюзивного заведения в системе последипломного педагогического образования. The article reveals the essence of the concept of «deinstitutionalization» and steps to introduce the inclusive forms of education in to the educational system of Ukraine; highlights the major scientific and theoretical development problems of inclusive pedagogy; the urgency of the need to further improve the professional competence of teachers of inclusive institutions in the system of postgraduate education. |
|
Publisher |
Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/729809/1/%D0%94%D0%BE%20%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D0%B0%20%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D0%B7%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%83.pdf
- Гладуш, В. А. (orcid.org/0000-0001-5700-211X <http://orcid.org/0000-0001-5700-211X>) and Баранець, Я.Ю. (orcid.org/0000-0003-0101-8571 <http://orcid.org/0000-0003-0101-8571>) (2015) To the Formation of professional competence of a teacher of an inclusive institution Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки, 1 (9). ISSN 2222-5501 |
|