Record Details

До питання формування формування професійної компетентності педагога інклюзивного закладу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/729809/
http://pedpsy.duan.edu.ua/images/PDF/2015/1/12.pdf
 
Title До питання формування формування професійної компетентності педагога інклюзивного закладу
To the Formation of professional competence of a teacher of an inclusive institution
 
Creator Гладуш, В. А.
Баранець, Я.Ю.
 
Subject 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті аналізується сутність поняття «деінституалізація» та кроки з упровадження в систему освіти України інклюзивної форми навчання; висвітлюються основні науково-теоретичні розробки проблем інклюзивної педагогіки; обґрунтовується актуальність питання щодо необхідності подальшого вдосконалення професійної компетентності педагогів інклюзивного закладу в системі післядипломної педагогічної освіти.
В статье раскрывается сущность понятия «деинституализация» и шаги по внедрению в систему образования Украины инклюзивной формы обучения; освещаются основные научно-теоретические разработки проблем инклюзивной педагогики; обосновывается актуальность вопроса о необходимости дальнейшего совершенствования профессиональной компетентности педагогов инклюзивного заведения в системе последипломного педагогического образования.
The article reveals the essence of the concept of «deinstitutionalization» and steps to introduce the inclusive forms of education in to the educational system of Ukraine; highlights the major scientific and theoretical development problems of inclusive pedagogy; the urgency of the need to further improve the professional competence of teachers of inclusive institutions in the system of postgraduate education.
 
Publisher Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/729809/1/%D0%94%D0%BE%20%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D0%B0%20%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D0%B7%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%83.pdf
- Гладуш, В. А. (orcid.org/0000-0001-5700-211X <http://orcid.org/0000-0001-5700-211X>) and Баранець, Я.Ю. (orcid.org/0000-0003-0101-8571 <http://orcid.org/0000-0003-0101-8571>) (2015) To the Formation of professional competence of a teacher of an inclusive institution Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки, 1 (9). ISSN 2222-5501