Record Details

Інтеграційна модель розвитку пізнавальних процесів дітей з ООП засобами LEGO

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/729817/
http://perspectives.pp.ua/index.php/np/article/view/320
10.52058/2708-7530-2021-6(12)-237-248
 
Title Інтеграційна модель розвитку пізнавальних процесів дітей з ООП засобами LEGO
Integration Model of Development of Cognitive Processes of children with special educational needs using LEGO
 
Creator Гладуш, В. А.
Комінко, А.В.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Метою статті є висвітлення практичного досвіду з розвитку пізнавальних процесів дітей з ООП через використання інтеграційної моделі ігрової діяльності. Авторами зазначено, що важливу роль у навчанні і вихованні дітей з особливими освітніми потребами дошкільного віку відіграють ігрові технології, серед яких конструктор LEGO. Леготерапія вважається успішною, поряд з традиційними психологічними і педагогічними терапіями для дітей і підлітків, які страждають гіперактивністю, синдромом дефіциту уваги, аутизму. Різниця між звичайною грою і терапією полягає в тому, що гра спрямована на удосконалення саме тих якостей дитини, з якими є труднощі. Наведено практичну інтеграційну модель забезпечення всебічного (комунікативно-мовленнєвого, креативного, фізичного і, зокрема, пізнавального) розвитку особистості дитини з ООП через впровадження підходу «навчання через гру» з використанням конструктора LEGO у інклюзивних групах Дошкільного навчального закладу комбінованого типу №5 «Капітошка» у місті Буча, Київської області. Доведено, що розвиваються не тільки когнітивні функції, але й, завдяки інтеграційній моделі, сенсорно-моторні здібності, особистісна, вольова регуляція, просторова орієнтація, засвоюється соціальний досвід, вміння розуміти і діяти за інструкцією, а також стимулюється розвиток творчих здібностей та уяви, заохочується вміння конструктивно та ефективно взаємодіяти з дорослими та однолітками, розуміти характер необхідної допомоги. Також зазначено, що окрім великих здобутків, яких можуть досягти учасники на фініші, гра передбачає низку маленьких: вдало помічена дорослим ініціатива дитини, вміло поставлене відкрите запитання, опанування малюком уміння допомогти товаришу у виконанні певного завдання. Розмаїття таких досягнень забезпечить шлях до загальної перемоги.
The purpose of the article is identification of practical experience of development of cognitive processes of children with the special educational needs through the use of integration model of playing activity. Authors noted that playing methods play an important role in education and upbringing of children with the special educational needs of pre-school age, among which is LEGO constructor. Legotherapy is considered a successful along with traditional psychological and pedagogical therapies for children and teens, who suffer from hyperactivity, attention deficit disorder, autism. The difference between usual game and therapy is that the game is aimed at improving those qualities of the child with which there are difficulties. A practical integration model of providing comprehensive (communicative and vocal, creative, physical and, in particular, cognitive) development of the personality of the child with the special educational needs through the implementation of the game-by-game approach using the LEGO constructor in inclusive groups of the Preschool educational institution of the combined type No. 5 «Kapitoshka» in the city of Bucha of Kyivska oblast is presented. It is proved that not only cognitive functions are developing but also, thanks to integration model, sensory-motor abilities, personal, willing control, spatial orientation, social experience is acquired, ability to understand and act according to instructions, as well as development of creative abilities and imagination is stimulated, ability to interact constructively and effectively with adults and peers is encouraged, to understand the nature of the necessary assistance. Also, it is noted that in addition to the big achievements that participants can achieve at the finish line, the game intends a number of small ones: an initiative of the child successfully noticed by adults, an open question capably asked, mastering by the kid the ability to help a friend in performing a certain task. The variety of such achievements will provide a way for a common victory.
 
Publisher Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління», Громадська організація «Асоціація науковців України»
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/729817/1/%D0%86%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B0%20%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D1%8C%20%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BA%D1%83%20%D0%BF%D1%96%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%86%D0%B5%D1%81%D1%96%D0%B2.pdf
- Гладуш, В. А. (orcid.org/0000-0001-5700-211X <http://orcid.org/0000-0001-5700-211X>) and Комінко, А.В. (2021) Integration Model of Development of Cognitive Processes of children with special educational needs using LEGO Наукові перспективи, 6 (12). pp. 237-248. ISSN 2708-7530
10.52058/2708-7530-2021-6(12)-237-248
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.52058/2708-7530-2021-6(12)-237-248