Record Details

Інклюзивність вищої освіти Словаччини

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/729816/
https://aqce.com.ua/vipusk-n17-2021/shilonova-v-kljajn-v-gladush-v-inkljuzivnist-vicshoi-osviti-slovachchini.html
10.32626/2413-2578.2021-17.240-251
 
Title Інклюзивність вищої освіти Словаччини
Inclusiviti of Higher Education in Slovakia
 
Creator Шилонова, В.
Кляйн, В.
Гладуш, В. А.
 
Subject 3 Social Sciences
37 Education
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Дослідженням ставилася мета висвітлити стан інклюзивності закладів вищої освіти Словаччини; здійснити аналіз нормативно-правового забезпечення, що гарантує доступність закладів вищої освіти для отримання освітніх послуг людям з обмеженими можливостями здоров’я, які потребують особливих умов соціалізації у суспільні відносини. В ході дослідження охарактеризувано зміст Конвенції про права осіб з інвалідністю, прийняту в Словацькій республіці у 2010 р.; висвітлено основні принципи стратегії Європейського Союзу спрямованої на поліпшення становища людей з обмеженнями життєдіяльності; наведено низку законодавчих актів Словацької республіки що гарантують права людей на працевлаштування в незалежності від стану здоров’я; розкрито мету, зміст, основні напрями реалізації Національної програми поліпшення умов життя людей з обмеженими можливостями на 2014-2020 роки. В статті також висвітлено статистика та досвід організації реабілітаційних заходів зі студентами з обмеженнями життєдіяльності Католицького університету в Ружомберку за такими напрямами: інформаційна обізнаність, соціальний захист, забезпечення архітектурної доступності навчальних та службових приміщень, дотримання санітарно-гігієнічних норм, рівень звернень та ступінь вирішення проблем, самостійний спосіб життя та інтеграція в суспільство, стан поваги в університеті, якість освітніх послуг, стан охорони здоров'я, рівень працевлаштування після закінчення навчання, участь у політичному та суспільному житті, участь в культурному житті, надзвичайні гуманітарні ситуації, моніторинг потреб та координація у наданні допомоги, статистика, збір даних і дослідження, міжнародне співробітництво.
Дослідники наголошують, що отримання вищої освіти особами з обмеженими можливостями здоров’я є досить вагомим кроком в їхній успішній реабілітації та є однією із важливих соціальних умов у досягненні ними головної мети – успішної соціалізації до суспільного життя. Для цього потрібна цільова та системна діяльність всіх професійно-технічних та вищих закладів освіти.
The purpose of the research was to highlight the inclusivity of higher education institutions in Slovakia; to analyse the legal and regulatory framework ensuring that higher education institutions are accessible to persons with disabilities who require special conditions of socialization in public relations. The research describes the content of the Convention on the Rights of Persons with Disabilities adopted in the Slovak Republic in 2010 . Highlights of the main principles of the European Union strategy aimed at improving the situation of persons with disabilities; a number of legislative acts of the Slovak Republic guaranteeing the rights of persons to employment regardless of their health status; the objectives, content and main directions of the National Programme for the Improvement of the Living Conditions of Persons with Disabilities for 2014 - 2020 were outlined. The article also dealth with the statistics and experience of organizing rehabilitation activities with students with disabilities at the Catholic University in Ružomberok in the following areas: Information awareness, Social protection, Architectural accessibility of educational and office premises, Observance of sanitary and hygienic standards, Level of treatment and degree of problem solving, Independent way of life and integration into society, Respect state in the university, Quality of education services, Health care, Employment after graduation, Participation in political and public life, Participation in cultural life, Humanitarian emergencies, Monitoring of needs and coordination of assistance; Statistics, Data collection and research, International cooperation.
Researchers note that higher education for persons with disabilities is a significant step in their successful rehabilitation and it is an important social condition in ensuring the main goal of successful public socialization. This requires targeted and systematic action by all vocational and higher education institutions.
 
Publisher Ковальчук О.В.
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/729816/1/%D0%86%D0%BD%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D0%B7%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D0%B2%D0%B8%D1%89%D0%BE%D1%97%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8%20%D0%A1%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%87%D1%87%D0%B8%D0%BD%D0%B8.pdf
- Шилонова, В. (orcid.org/0000-0003-3347-925X <http://orcid.org/0000-0003-3347-925X>), Кляйн, В. (orcid.org/0000-0002-8895-0750 <http://orcid.org/0000-0002-8895-0750>) and Гладуш, В. А. (orcid.org/0000-0001-5700-211X <http://orcid.org/0000-0001-5700-211X>) (2021) Inclusiviti of Higher Education in Slovakia Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки) (17). pp. 240-251. ISSN 2413-2578
10.32626/2413-2578.2021-17.240-251
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32626/2413-2578.2021-17.240-251