Старшокласники про мотиви навчання в профільному закладі загальної середньої освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/729945/
https://sci-conf.com.ua/vii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-international-scientific-innovations-in-human-life-19-21-yanvarya-2022-goda-manchester-velikobritaniya-arhiv/ |
|
Title |
Старшокласники про мотиви навчання в профільному закладі загальної середньої освіти
High school students about the motives for studying in a specialized institution of general secondary education |
|
Creator |
Ващенко, Л.С.
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Показано погляди старшокласників щодо мотивів їх навчальної діяльності в закладі загальної середньої освіти. Отримані результати свідчать про те, що найважливішим мотивом отримання знань старшокласників є бажання продовжити навчання у вищому навчальному закладі та усвідомлення необхідності навчатися. Щодо інших мотивів погляди учнів розподілились в залежності від профілю навчання.
The views of high school students about the motives of their educational activities in an institution of general secondary education are shown. The results obtained indicate that the most important motive for obtaining knowledge of high school students is the desire to continue their education in a higher educational institution and the awareness of the need to study. For other reasons, the views of students were distributed depending on the profile of education. |
|
Publisher |
Cognum Publishing House
|
|
Date |
2022
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/729945/1/INTERNATIONAL-SCIENTIFIC-INNOVATIONS-IN-HUMAN-LIFE-19-21.01.22-372-375.pdf
- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142 <http://orcid.org/0000-0002-0637-2142>) (2022) High school students about the motives for studying in a specialized institution of general secondary education In: The 7th International scientific and practical conference “International scientific innovations in human life” (January 19-21, 2022) Cognum Publishing House, с. Manchester, United Kingdom, pp. 372-375. ISBN 978-92-9472-195-2 |
|