Record Details

До проблеми оцінювання виховного потенціалу сюжетних задач з математики

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/730206/
https://sci-conf.com.ua/ix-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-science-and-education-problems-prospects-and-innovations-26-28-maya-2021-goda-kioto-yaponiya-arhiv/
 
Title До проблеми оцінювання виховного потенціалу сюжетних задач з математики
On the problem of assessing the educational potential of plot problems in mathematics
 
Creator Дворецька, Л. П.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
51 Mathematics
 
Description У статті наведено результати аналізу змісту основних чинних підручників з математики для учнів 5-х класів на предмет реалізації виховної функції сюжетних задач. Початок пілотування реформи НУШ на рівні базової середньої освіти, розроблення і впровадження відповідного навчально-методичного забезпечення реформи, розроблення її виховної складової актуалізують дослідження, що спрямоване на удосконалення існуючих засобів навчання, серед яких і підручник з математики.
The article presents the results of the analysis of the content of the main current textbooks in mathematics for students of the 5th grade in terms of the implementation of the educational function of plot tasks. The start of piloting the NSE reform at the level of basic secondary education, the development and implementation of appropriate educational and methodological support for the reform, the development of its educational component update the study aimed at improving existing teaching aids, including a textbook on mathematics.
 
Publisher CPN Publishing Group
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/730206/1/SCIENCE-AND-EDUCATION-26-28.05.21-238-247.pdf
- Дворецька, Л. П. (2021) On the problem of assessing the educational potential of plot problems in mathematics Science and education: problems, prospects and innovations. Proceedings of the 9th International scientific and practical conference (26-28 May 2021, Kyoto, Japan). pp. 238-247. ISSN ISBN 978-4-9783419-5-2