Record Details

Результати перевірки методів формування мовленнєвої діяльності у дітей з аутичними розладами

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/730160/
https://lumenpublishing.com/journals/index.php/brain/article/view/4643
10.18662/brain/13.1/270
 
Title Результати перевірки методів формування мовленнєвої діяльності у дітей з аутичними розладами
Results of Verification of the Methods of Speech Activity Formation in Children with Autistic Disorders
 
Creator Bazyma, Nataliia
Usyk, Dmytro
Omelchenko, Iryna
Kobylchenko, Vadym
Babych, Nataliia
Tsymbal-Slatvinska, Svitlana
 
Subject 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Формування мовленнєвої діяльності є досить складним багатогранним тривалим процесом, зокрема формування мовленнєвої діяльності дітей з аутистичними розладами. Відповідно до завдань дослідження нами розроблені корекційно-розвивальні методики формування мовленнєвої діяльності дітей дошкільного віку з аутистичними розладами. Працюючи над корекційно-розвивальними методами, ми розглянули результати дослідження, програмні вимоги до мовленнєвого розвитку старших дошкільників, рівень мовленнєвих можливостей кожної дитини, закономірності розвитку мовленнєвої функції в онтогенезі та науково-методичні засади та аспекти корекції мовленнєвого розвитку дітей з порушеннями мовлення. Відповідно до обґрунтованих нами принципів, дослідницько-діагностичний, корекційно-діяльнісний та функціонально-мовленнєвий етапи нашої методики мають свої зовнішні та внутрішні межі. Крім того, виділені етапи корекційно-розвивальних методів тісно взаємопов'язані і характеризуються їх поєднанням як безперервний педагогічний процес; а знання, навички та звички, отримані старшими дошкільниками з аутичними розладами, розглядаються як цілісна система. Ми включили ініціативу як вміння говорити в монолозі, мотивацію як вміння говорити в діалозі, змістовність як насиченість активного усного мовлення зрозумілими дитині з аутизмом мовними одиницями (слова, словосполучення, фрази, речення), а також звуконаслідування, звукові комплекси та вокалізації до основних компонентів мовленнєвої діяльності. Таким чином, після закріплення методики ми обробили та узагальнили результати виявлення рівнів сформованої мовленнєвої активності як вміння говорити в монолозі та діалозі та використання окремих мовних одиниць за кількісними показниками.
The speech activity formation is a pretty complex multifaceted long-term process, particularly, formation of speech activity in children with autistic disorders. According to the research objectives, we have designed corrective-developmental methods of formation of speech activity in pre-school children with autistic disorders. Working on the corrective-developmental methods, we have considered the research results, program requirements to the speech development of elder pre-schoolers, level of speech capabilities of every child, law regularities of the speech function development in ontogenesis and scientific-methodical principles and aspects of the speech development correction for children with speech disorders. As per the principles that we have substantiated, the research-diagnostic, correction-activity and function-speech stages of our methods show their outer and inner bounds. Moreover, the identified stages of the corrective-developmental methods are closely interrelated and characterised with their combination as a continuous pedagogical process; and the knowledge, skills and habits obtained by elder pre-schoolers with autistic disorders are considered as an integral system. We have included initiative as capability to speak in a monologue, motivation as capability to speak in a dialogue, content-richness as saturation of the active oral speech with language units clear to a child with autistic disorders (words, word combinations, phrases, sentences) as well as sound imitations, sound complexes and vocalisation to the main components of speech activity. Thus, after entrenching our methods we have processed and generalised the results of identifying levels of formed speech activity as capability to speak in a monologue and dialogue and use of particular language units according to the quantitative indices.
 
Publisher LUMEN Publishing House
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/730160/1/%D0%A1%D1%82.%20%D0%91%D0%B0%D0%B7%D0%B8%D0%BC%D0%B0%2C%20%D0%9E%D0%BC%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%2C%20%D0%9A%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D1%87%20%D1%82%D0%B0%20%D1%96%D0%BD.pdf
- Bazyma, Nataliia (orcid.org/0000-0001-7651-3812 <http://orcid.org/0000-0001-7651-3812>), Usyk, Dmytro (orcid.org/0000-0003-0947-298X <http://orcid.org/0000-0003-0947-298X>), Omelchenko, Iryna (orcid.org/0000-0002-4698-0273 <http://orcid.org/0000-0002-4698-0273>), Kobylchenko, Vadym (orcid.org/0000-0002-7717-5090 <http://orcid.org/0000-0002-7717-5090>), Babych, Nataliia (orcid.org/0000-0001-8923-8960 <http://orcid.org/0000-0001-8923-8960>) and Tsymbal-Slatvinska, Svitlana (orcid.org/0000-0002-2732-5716 <http://orcid.org/0000-0002-2732-5716>) (2022) Results of Verification of the Methods of Speech Activity Formation in Children with Autistic Disorders BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 1 (13). pp. 88-111. ISSN 2068-0473
10.18662/brain/13.1/270
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.18662/brain/13.1/270