Psychological Significance of Hardiness Development for Overcoming the Consequences of the Coronavirus Pandemic
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/729462/
https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/interconf/article/view/16273 10.51582/interconf.21-22.11.2021.018 |
|
Title |
Psychological Significance of Hardiness Development for Overcoming the Consequences of the Coronavirus Pandemic
Психологічне значення розвитку життєстійкості для подолання наслідків коронавірусної пандемії |
|
Creator |
Predko, Viktoria
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
|
|
Description |
The psychological content of the phenomenon of hardiness, its main structural components, predictors and mechanisms of its formation are revealed. The main functions of hardiness are determined, its importance in the development of a teenage personality is analyzed. Hardiness is presented as an important factor of self-determination, adaptation and internal balance. It is emphasized that the main psychological feature of hardiness is that it helps to minimize the negative consequences of unfavorable external influences and turn them into new opportunities, to gain autonomy in their life. The problem of the need to transform the educational system, rethink the entire content of education and improve the educational process is raised. The emphasis is made on the fact that the implementation of new educational reforms should be based on taking into account the psychological component - the development of the hardiness of the individual.
Розкрито психологічний зміст феномену життєстійкості, його основні структурні компоненти, предиктори та механізми формування. Визначено основні функції життєстійкості, проаналізовано її значення у розвитку особистості підлітка. Життєстійкість представлена як важливий фактор самовизначення, адаптації та внутрішньої рівноваги. Наголошується, що головною психологічною особливістю життєстійкості є те, що вона допомагає мінімізувати негативні наслідки несприятливих зовнішніх впливів і перетворити їх на нові можливості, набути автономності у своєму житті. Порушується проблема необхідності трансформації освітньої системи, переосмислення всього змісту освіти та вдосконалення навчально-виховного процесу. Акцентовано на тому, що впровадження нових освітніх реформ має базуватися на врахуванні психологічної складової – розвитку життєстійкості особистості. |
|
Publisher |
Author-publishers miscellaneous
|
|
Date |
2021
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/729462/2/16273-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-27839-1-10-20211120.pdf
- Predko, Viktoria (orcid.org/0000-0001-5160-7636 <http://orcid.org/0000-0001-5160-7636>) (2021) Psychological Significance of Hardiness Development for Overcoming the Consequences of the Coronavirus Pandemic In: Scientific Collection «InterConf»: with the Proceedings of the 1st International Scientificand Practical Conference «Concepts for the development of society’s scientific potential» (November 21-22, 2021) Author-publishers miscellaneous, c. Prague, Czech Republic, pp. 144-149. ISBN 978-80-238-7346-7 10.51582/interconf.21-22.11.2021.018 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.51582/interconf.21-22.11.2021.018
|
|