Record Details

Компетентнісний підхід як стратегія оновлення шкільної природничої освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/729767/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2020-rik/
 
Title Компетентнісний підхід як стратегія оновлення шкільної природничої освіти
Компетентностный подход как стратегия обновления школьного естественнонаучного образования
Competence approach as a strategy for updating school science education
 
Creator Мацюк, Віктор Михайлович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
53 Physics
 
Description Компетентнісний підхід, як стратегія оновлення шкільної освіти передбачає, поряд із визначенням обсягу знань (науковими фактами, поняттями, закономірностями, теоріями), які підлягають вивченню, потрібно визначитися ще і з питаннями, яким способам діяльності навчати учнів, який досвід діяльності повинен бути сформований чи збагачений і осмислений учнями, які навчальні досягнення учні повинні продемонструвати. При укладанні програм і підручників потрібно чітко усвідомлювати місце відповідної дисципліни і окремих її тем у системі природничих знань, узгоджувати в часі вивчення взаємопов’язаних і опорних знань і формування компетентностей суміжних дисциплін.
Компетентностный подход, как стратегия обновления школьного образования предполагает, наряду с определением объема знаний (научными фактами, понятиями, закономерностями, теориями), которые подлежат изучению, нужно определиться еще и с вопросами, каким способам деятельности обучать учащихся, какой опыт деятельности должен быть сформирован. обогащен и осмыслен учащимися, какие учебные достижения ученики должны продемонстрировать. При составлении программ и учебников нужно четко осознавать место соответствующей дисциплины и отдельных ее тем в системе естественнонаучных знаний, согласовывать во времени изучение взаимосвязанных и опорных знаний и формирование компетентностей смежных дисциплин.
Competence approach, as a strategy for the renewal of school education involves, along with determining the amount of knowledge (scientific facts, concepts, patterns, theories) to be studied, it is necessary to determine the questions, what ways of activity to teach students, what experience of activity should be formed or enriched and comprehended by students, what educational achievements students should demonstrate. When compiling programs and textbooks, it is necessary to clearly understand the place of the discipline and its individual topics in the system of natural knowledge, to coordinate in the study of interrelated and basic knowledge and the formation competencies of related disciplines.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2020
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/729767/2/Anotovani_2020_Macyuk_doc.pdf
- Мацюк, Віктор Михайлович (orcid.org/0000-0002-8710-3082 <http://orcid.org/0000-0002-8710-3082>) (2020) Competence approach as a strategy for updating school science education In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2020 рік. Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 135-136. ISBN 978-966-644-563-9