Record Details

Extended Reality in Digital Learning: Influence, Opportunities and Risks’ Mitigation

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/730140/
http://ceur-ws.org/Vol-3104/paper187.pdf
 
Title Extended Reality in Digital Learning: Influence, Opportunities and Risks’ Mitigation
Розширена реальність у цифровому навчанні: вплив, можливості та пом’якшення ризиків
 
Creator Burov, O. Yu.
Pinchuk, O. P.
 
Subject 004 Computer science and technology. Computing. Data processing
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37 Education
 
Description The paper discusses AR/VR/MR/XR technologies in learning namely their influence/ opportunity and risks’ mitigation. Main aspects are as follows: methodology (factors influencing a student’s cybersickness in AR/VR/MR/XR, the improved model of the cognitive activity in synthetic learning environment). It has been developed the technique and ICT to study psychophysiological changes in normal and stressed conditions. The experimentation results demonstrated that decrease in myocardial tension index under cognitive performance conditions in immersive activity over time of observation was more significant and this fact could be accounted in measurement of influence of the synthetic environment on students, as well as the technique to measure AR/VR/MR influence. The technique proposed by the authors is based on modified ICT and used in previous research: to assess influence of AR/VR/MR/XR as changes of short cognitive/perceptual tests (3 minutes before the work and afterwards) with registration of physiological indices informative in our research.
У статті розглядаються технології AR/VR/MR/XR у навчанні, а саме їх вплив/можливості та зменшення ризиків. Основні аспекти: методологія (фактори, що впливають на кіберхворобу студента в AR/VR/MR/XR, вдосконалена модель пізнавальної діяльності в синтетичному навчальному середовищі). Розроблено методику та ІКТ для вивчення психофізіологічних змін у нормальних та стресових умовах. Результати експерименту продемонстрували, що зниження індексу напруженості міокарда в умовах когнітивної діяльності в імерсивній діяльності з плином часу спостереження було більш істотним, і цей факт можна було б врахувати при вимірюванні впливу синтетичного середовища на студентів, а також методиці вимірювання AR/ VR/MR вплив. Запропонована авторами методика заснована на модифікованому ІКТ і використана в попередніх дослідженнях: для оцінки впливу AR/VR/MR/XR як зміни коротких когнітивних/перцептивних тестів (3 хвилини до роботи та після) з реєстрацією фізіологічних показників, інформативних у нашому дослідженні.
 
Publisher CEUR-WS
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/730140/1/paper187%20fin.pdf
- Burov, O. Yu. (orcid.org/0000-0003-0733-1120 <http://orcid.org/0000-0003-0733-1120>) and Pinchuk, O. P. (orcid.org/0000-0002-2770-0838 <http://orcid.org/0000-0002-2770-0838>) (2022) Extended Reality in Digital Learning: Influence, Opportunities and Risks’ Mitigation Person-oriented Approach (3L-Person 2021) co-located with 17th International Conference on ICT in Education, Research, and Industrial Applications: Integration, Harmonization, and Knowledge Transfer (ICTERI 2021) Kherson, Ukraine, October 1, 2021. pp. 119-128. ISSN 1613-0073