Record Details

Actual areas of development of digital competence of officers of the armed forces of Ukraine

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/728788/
http://ceur-ws.org/Vol-3104/paper129.pdf
https://doi.org/10.33407/lib.NAES.728788
 
Title Actual areas of development of digital competence of officers of the armed forces of Ukraine
Актуальні напрями розвитку цифрової компетентності офіцерів Збройних Сил України
 
Creator Pinchuk, O. P.
Prokopenko, A.A.
 
Subject 004 Computer science and technology. Computing. Data processing
35 Public administration. Government.
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The purpose of the study is to find ways to solve the current problem of improving the military education system. The needs in the formation and development of digital competencies of military management officers in different competence areas were studied: information and data literacy, communication and collaboration, digital content creation, safety and problem solving are studied. Possession of a high level of competence in these areas, according to the authors, significantly affects the professional development of officers during their military careers. The attention is focused on the possibility of implementing transdisciplinary integration in the system of advanced training of officers of the Armed Forces of Ukraine. The subject of the study, among other things, was the formation of readiness to use STEM-technologies in professional activities. The study reviewed modern STEM-approaches in the educational process and analyzed the experience of countries such as the United States, Australia, China, Britain, Israel, Korea, Singapore. The results of the survey among the students of advanced training courses at The National Defence University of Ukraine named after Ivan Cherniakhovskyi are highlighted. In particular, the attitude and needs of military management officers to training and professional development were clarified; identified their educational interests. In particular, the need for effective ownership of tools for planning and organizing project work, analysis and evaluation of achieved results is identified.
Метою дослідження є пошук шляхів вирішення актуальної проблеми удосконалення системи військової освіти. Досліджено потреби у формуванні та розвитку цифрових компетенцій офіцерів військового керівництва в різних сферах компетенції: інформаційна та дата-грамотність, комунікація та співпраця, створення цифрового контенту, безпека та вирішення проблем. Володіння високим рівнем компетенції в цих сферах, на думку авторів, суттєво впливає на професійний розвиток офіцерів протягом їхньої військової кар’єри. Акцентується увага на можливості впровадження трансдисциплінарної інтеграції в систему підвищення кваліфікації офіцерів Збройних Сил України. Предметом дослідження, серед іншого, стало формування готовності до використання STEM-технологій у професійній діяльності. У дослідженні було розглянуто сучасні STEM-підходи в освітньому процесі та проаналізовано досвід таких країн, як США, Австралія, Китай, Великобританія, Ізраїль, Корея, Сінгапур. Висвітлюються результати опитування серед слухачів курсів підвищення кваліфікації Національного університету оборони України імені Івана Черняховського. Зокрема, з’ясовано ставлення та потреби офіцерів військового управління до навчання та підвищення кваліфікації; визначили їхні освітні інтереси. Зокрема, визначено необхідність ефективного володіння інструментами для планування та організації проектної роботи, аналізу та оцінки досягнутих результатів.
 
Publisher CEUR Workshop Proceedings
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/728788/1/paper_129.pdf
- Pinchuk, O. P. (orcid.org/0000-0002-2770-0838 <http://orcid.org/0000-0002-2770-0838>) and Prokopenko, A.A. (orcid.org/0000-0001-5719-844X <http://orcid.org/0000-0001-5719-844X>) (2021) Actual areas of development of digital competence of officers of the armed forces of Ukraine Person-oriented Approach (3L-Person 2021) co-located with 17th International Conference on ICT in Education, Research, and Industrial Applications: Integration, Harmonization, and Knowledge Transfer (ICTERI 2021) Kherson, Ukraine, October 1, 2021. pp. 19-30. ISSN 1613-0073
https://doi.org/10.33407/lib.NAES.728788