Військово-патріотична підготовка старшокласників у сучасному освітньому просторі
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/729437/
http://isp.poippo.pl.ua/article/view/225184 |
|
Title |
Військово-патріотична підготовка старшокласників у сучасному освітньому просторі
The military-patriotic training of high school pupils in the educational space. |
|
Creator |
Гуз, Костянтин Жоржович
Кононец, Наталія Василівна |
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Автори статті актуалізують проблему вдосконалення військово-патріотичної підготовки учнів старших класів в освітньому просторі сучасної української школи відповідно до захисту її національних інтересів. Проведений аналіз компонентів військово-патріотичної підготовки старшокласників в освітньому просторі української школи. З метою покращення ефективності військово-патріотичної підготовки учнів старших класів її компоненти розгляну то на основі методологічних підходів. Конкретизовано методологічні підходи до вдосконалення цілісного динамічного процесу навчання учнів 10–11 класів з навчального предмета «Захист України». Розглянуто формування в учнів старших класів системи цінностей, комплексне вивчення змісту навчальної програми та можливість інтеграції з іншими предметами, необхідність акумуляції всіх можливих ресурсів для вдосконалення освітнього процесу.
The authors determine the problem of updating the forms, methods, means, and approaches in the military-patriotic training of high school pupils in the educational space of the modern Ukrainian school following the need to strengthen the defense capability of our country. It was carried out the analysis of military-patriotic training components of high school pupils in the educational space of Ukrainian school. To improve the effectiveness of military-patriotic training of high school pupils, its components are considered based on methodological approaches. It was specified methodological approaches to improving the dynamic of the learning process in 10–11 grades pupils on the academic subject «Protection of Ukraine». The value system development in pupils is considered through the introduction of the value component of the curriculum of Ukraine within each section. It is proposed a comprehensive study of the curriculum content and the possibility of integration with other subjects. It is highlighted the need to accumulate all possible resources to improve the process of military-patriotic training of high school pupils considering turbulent changes in society and Ukrainian education. |
|
Publisher |
ПОІППО
|
|
Date |
2021
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/729437/1/%D0%93%D1%83%D0%B7%20%D0%9A.%2C%20%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D1%86%20%D0%9D._%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%86%D0%BC%D1%96%D0%B4%D0%B6%20%D1%81%D1%83%D1%81.%20%D0%BF%D0%B5%D0%B4.%2C%202021_%D0%A1.%2077-81.pdf
- Гуз, Костянтин Жоржович (orcid.org/0000-0002-4332-1416 <http://orcid.org/0000-0002-4332-1416>) and Кононец, Наталія Василівна (orcid.org/0000-0002-4384-1198 <http://orcid.org/0000-0002-4384-1198>) (2021) The military-patriotic training of high school pupils in the educational space. Імідж сучасного педагога, 1 (196). pp. 77-81. ISSN 2522-9729 |
|