Психологічні засоби запобігання та протидії стигматизації і булінгу через майнову нерівність в освітньому середовищі
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/728044/
http://habitus.od.ua/journals/2021/24-2021/part_2/26.pdf |
|
Title |
Психологічні засоби запобігання та протидії стигматизації і булінгу через майнову нерівність в освітньому середовищі
Psychological means of preventing and counteracting stigmatization and bullying due to property inequality in the educational environment |
|
Creator |
Губеладзе, Ірина Гурамівна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
|
|
Description |
У статті розглянуто психологічні засоби запобігання та протидії стигматизації та булінгу через майнову нерівність в освітньому середовищі для роботи як із самими стигматизовуваними, так і з їхнім соціальним оточенням. Ці засоби були розроблені на основі емпіричного дослідження. 56,9% дітей, які не мають сучасних гаджетів, одягу, страждають від знущань та стигматизації. 86% респондентів стали свідками стигматизації та знущань через майнову нерівність в освітньому середовищі, тоді як 72% респондентів сказали, що не знають, як саме поводитися в такій ситуації. Метою статті є обґрунтування психологічних засобів запобігання та протидії стигматизації через майнову нерівність в освітньому середовищі. Існує три основні напрями дослідницьких та практичних робіт, такі як подолання стигми людей з різним майновим статусом групою, громадою та суспільством, самостигматизація і, відповідно, подолання наслідків стигматизації. Запропоновані засоби перевірені на ефективність. Стигматизація внаслідок майнової нерівності визначається як упередження щодо окремих людей або певних груп через їх різний майновий стан та фінансову спроможність, що виявляється у приписуванні негативних рис, знеціненні та соціальній ізоляції. Стигматизація через майнову нерівність проявляється у людей як із низьким, так і з очевидно високим майновим та фінансовим станом. Обґрунтовано необхідність комплексного та технологічного підходу до подолання негативних проявів та наслідків стигматизації і знущань через майнову нерівність. Перспективи подальших досліджень пов’язані з розробленням пропозицій щодо боротьби зі стигмою через майнову нерівність у ЗМІ. The article deals with psychological means of preventing and counteracting stigmatization and bullying due to property inequality in the educational environment for working with the most stigmatized people and their social environment. These means were developed on the basis of the empirical research. 56.9% of children who do not have modern gadgets, clothes, suffer from bullying and stigma. 86% of respondents witnessed stigma and bullying due to property inequality in the educational environment, while 72% of respondents said they did not know exactly how to behave in such a situation. The aim of the article is to substantiate the psychological means of preventing and counteracting stigmatization due to property inequality in the educational environment. There are three main areas of research and practical works: overcoming the stigma of people with different property status by the group, community and society, self-stigmatization and, accordingly, overcoming the effects of stigma. The proposed means have been tested for effectiveness. Stigmatization due to property inequality is defined as prejudice against individuals or certain groups due to their different property status and financial capacity, which is manifested in the attribution of negative traits, devaluation and social isolation. Stigmatization due to property inequality is manifested both in people with low and clearly high property and financial status. The necessity of a complex and technological approach to overcoming the negative manifestations and consequences of stigmatization and bullying due to property inequality is substantiated. Prospects for further research are related to the development of proposals to combat stigma due to property inequality in the media. |
|
Publisher |
Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
|
|
Date |
2021
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/728044/1/%D0%93%D1%83%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B7%D0%B5_2021.pdf
- Губеладзе, Ірина Гурамівна (orcid.org/0000-0001-8023-6408 <http://orcid.org/0000-0001-8023-6408>) (2021) Psychological means of preventing and counteracting stigmatization and bullying due to property inequality in the educational environment Габітус (24). pp. 134-139. ISSN 2663-5208 |
|