Методи навчання української мови у версії вчителів-предметників
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/729477/
|
|
Title |
Методи навчання української мови у версії вчителів-предметників
Methods of teaching the Ukrainian language in the version of subject teachers |
|
Creator |
Горошкіна, Олена Миколаївна
Бондаренко, Неллі Володимирівна Новосьолова, Валентина Іванівна Попова, Л.О. |
|
Subject |
80 General questions relating to both linguistics and literature. Philology
81 Linguistics and languages 82 Literature |
|
Description |
Статтю присвячено аналізу й узагальненню результатів онлайн-анкетування вчителів української мови і літератури щодо проблеми теорії і практичного застосування методів навчання української мови. У статті обґрунтовано актуальність вибраної теми у контексті проблеми добору ефективних методів навчання української мови. Схарактеризовано класифікації методів на різних підставах. Зроблено висновок про необхідність упорядкування, модернізації методів навчання української мови й розроблення методики їх ефективного застосування в контексті компетентнісних перетворень в освіті.
The article is devoted to the analysis and generalization of the results of the online survey of teachers of Ukrainian language and literature on the problem of theory and practical application of methods of teaching the Ukrainian language. The relevance of the chosen topic in the context of the problem of selection of effective methods of teaching the Ukrainian language is substantiated in the article. Classifications of methods on various bases are characterized. The conclusion is made about the need to streamline, modernize the methods of teaching the Ukrainian language and develop methods for their effective application in the context of competence transformations in education. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2021
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/729477/1/%D0%9E.%20%D0%93%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%88%D0%BA%D1%96%D0%BD%D0%B0%2C%20%D0%9D.%20%D0%91%D0%BE%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D1%82%D0%B0%20%D1%96%D0%BD%D1%88%D1%96%20%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97%20%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B8%20%D1%83%20%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D1%96%D1%97%20%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%96%D0%B2-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D1%96%D0%B2.pdf
- Горошкіна, Олена Миколаївна (orcid.org/0000-0002-0378-888X <http://orcid.org/0000-0002-0378-888X>), Бондаренко, Неллі Володимирівна (orcid.org/0000-0002-4033-7287 <http://orcid.org/0000-0002-4033-7287>), Новосьолова, Валентина Іванівна (orcid.org/0000-0003-2987-7888 <http://orcid.org/0000-0003-2987-7888>) and Попова, Л.О. (orcid.org/0000-0003-2021-3348 <http://orcid.org/0000-0003-2021-3348>) (2021) Methods of teaching the Ukrainian language in the version of subject teachers Проблеми сучасного підручника (27). pp. 55-63. ISSN 2411-1309 |
|